نسخه چاپی

مجهز‌ترین تانك دنیا در اختیار ارتش ایران

امیر علیرضا صیامی ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اردبیل، اظهار داشت: تیپ زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز مجهز به پیشرفته‌ترین تانك نظامی است كه در ردیابی و هدف‌گذاری رعد‌آسا عمل می‌كند و ما با روغن‌كاری هفتگی و ماهانه این تانك را آماده نگه داشتیم تا اگر دشمنان و یاوه‌گویان دست از پا خطا كنند به آنها جواب دندان‌شكن بدهیم.

به گزارش نمابه نقل از فارس، فرمانده تیپ 40 مستقل ارتش گفت:‌ هم اکنون پیشرفته‌ترین تانک دنیا که سیستم گلوله‌گذاری، هدف‌گذاری و پرتاب آن خودکار است در اختیار ایران می‌باشد.

امیر علیرضا صیامی ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اردبیل، اظهار داشت: تیپ زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز مجهز به پیشرفته‌ترین تانک نظامی است که در ردیابی و هدف‌گذاری رعد‌آسا عمل می‌کند و ما با روغن‌کاری هفتگی و ماهانه این تانک را آماده نگه داشتیم تا اگر دشمنان و یاوه‌گویان دست از پا خطا کنند به آنها جواب دندان‌شکن بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: مجهز‌ترین تانک ما که نظیر آن را در دنیا نداریم قلب تل‌آویو را نشانه گرفته است تا اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دست از پا خطا کند جهنمی برای او بسازیم که همدستان شیطانی او از آن عبرت بگیرند.

فرمانده ارشد ارتش در منطقه اردبیل از آمادگی کامل نیروهای مسلح در دفاع از کیان اسلامی و ارزش‌های ملی ایرانیان یاد کرد و گفت: ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی برای یاوه‌گویان جهان و نوکران منطقه‌ای آنها درسی تاریخی در برابر تجاوز ناجوانمردانه‌شان به آنان دادیم که هیچ وقت به فکر فشار و هجمه به ایران نیفتند.

صیامی با پاسداشت 26 آبان سالروز آزادی سوسنگرد یادآور شد: این منطقه از نظر حیاتی برای ارتش عراق بسیار مهم به نظر می‌رسید به همین دلیل سعی کردند به سرعت شهرهایی همچون سوسنگرد، خرمشهر و بستان را فتح کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول به بیان علت توجه بیشتر به فتح خرمشهر در قیاس با فتح‌های دیگر اشاره کرد و بیان داشت: اینکه خرمشهر بیشتر بر سر زبان‌هاست و فتح آن نیز ارزشمند بوده است این است که ارتش عراق روی این شهر بندری سرمایه‌گذاری عجیبی کرده بود تا این شهر را تصرف کند به طوری که دشمن در خرمشهر به تثبیت موقعیت خود پرداخته بود.

عضو شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: بر عکس خرمشهر دشمن در سوسنگرد تثبیت موقعیت نکرده بود و ما اگر نابخردی بنی‌صدر نبود در کمتر از دو روز می‌توانستیم سوسنگرد را فتح کنیم.

صیامی تصریح کرد: بنی‌صدر آنچنان در بین نیروهای نظامی در اوایل جنگ سردرگمی ایجاد کرده بود که حتی اعزام تیپی از لشکر 92 زرهی با تردید انجام شد اما در نهایت با فرمان امام راحل (ره) و تلاش‌های مقام معظم رهبری و شهید چمران نقشه شوم بنی‌صدر ضایع شد و ما با همراهی تیپ ارتش، سه گردان تکاور و 200 نیروی شهید چمران موفق شدیم در یک عملیات پیروز‌مندانه سوسنگرد را آزاد کنیم.

وی ادامه داد:‌ تاریخ ثابت کرده است در فضاهایی که ما وحدت و همدلی داشتیم توانستیم به توفیق واقعی دست یابیم و جاهایی که از این وحدت دور شدیم شکست خورده و از مواضعمان عقب‌نشینی کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده تیپ 40 مستقل ارتش در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد در پاسداشت 26 آبان ماه که با روز جمعه تقارن یافته است فرماندهان دوران جنگ با حضور در میعادگاه نماز جمعه به اهمیت آزاد‌سازی سوسنگرد بپردازند و در این زمینه سخنرانی کنند.

۱۳۹۱/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...