نسخه چاپی

تاكید ولایتی بر ایستادگی ایران در برابر نقشه‌های شوم دشمنان در منطقه

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با تاكید بر اینكه ایران مخالف هر گونه دخالت خارجی در كشورهای منطقه است، گفت: ایران در برابر نقشه‌های دشمنان ایستادگی خواهد كرد.


به گزارش نما، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در دیدار با هیئتی از روسا و شیوخ قبایل و عشایر سوریه با اشاره به این که شما استوانه های مقاومت در سوریه هستید تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در کشورهای منطقه است و در برابر ظلم، توطئه ها، تجاوز و نقشه های شوم دشمنان برای تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه در کنار یکدیگر ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.

اخبار سیاسی- ولایتی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، به مواضع نابخردانه رئیس جمهور آمریکا اشاره و تصریح کرد: این که رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام می کند که به دلیل استفاده از نفت در سوریه حضور داریم اقدام نامشروع، دزدی آشکار و در تضاد با قوانین بین المللی است و اموال هر کشور به‌ همان ملت تعلق دارد و این مواضع نشاندهنده توطئه چینی و اقدامات شوم دشمنان برای کشورهای اسلامی منطقه است و باید در برابر این تجاوزات آشکار و سرقت اموال ملت مظلوم منطقه ایستادگی کرد.

وی به موضوع ایجاد منطقه حائل در سوریه هم اشاره و تصریح کرد: ما مخالف ایجاد منطقه حائل به وسیله بیگانگان و دخالت خارجی در سوریه یا هر نقطه‌ای از منطقه هستیم چرا که به معنای تغییر بخشی از منطقه و جدا کردن کشور ها و سپردن اداره ان به بیگانگان است که بی تردید در تضاد با منافع سوریه قرار دارد و معارضان جدی و ریشه‌ای حکومت و مردم سوریه در منطقه حائل قرار گرفته و از آنها حمایت می شود، در حالی که آنان جنایت های زیادی در سوریه مرتکب شدند و چگونه ممکن است برایشان امنیت ایجاد کنیم و منطقه ای از سوریه را به آنها بدهیم که این اقدام به معنای تجزیه عملی سوریه خواهد بود.

ولایتی گفت: اگر تغییری در قانون اساسی سوریه باید انجام شود فقط توسط مردم سوریه و بدون دخالت هیچ کشور و مردم دیگری است و اطمینان داریم ملت و دولت سوریه به زودی ادلب را آزاد خواهند کرد و به شرق فرات دست خواهند یافت چرا که این منطقه به ملت سوریه تعلق دارد و بیش از 9 سال هرگونه ظلم و جنایت را به مردم سوریه تحمیل کردند و اگر مردم منطقه در برابر این ظلم سکوت کنند، این جنایت ها روزی بر علیه خود آنان نیز انجام می شود چرا که این توطئه و نقشه شوم دشمنان برای منطقه و کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به دلایل اساسی ارتباط و اشتراکات راهبردی و استراتژیکی ایران و سوریه همچون اسلام، ضرورت آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین، تعلق به یک منطقه و ... افزود: سرنوشت ما اقتضا می‌کند که اگر کشوری در منطقه مورد تعرض و دست اندازی و غارت قرار گرفت نباید سکوت کرد و با همکاری و همراهی یکدیگر باید در برابر ظالم ایستادگی نمود.

در ادامه این دیدار نیز روساء و شیوخ قبایل با ابراز خرسندی از دیدار با مشاور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تشکر از رهبر معظم انقلاب، مردم و دولت ایران در حمایت از ملت مظلوم سوریه و منطقه، در خصوص موضوعات منطقه ای، مسایل سوریه و ... مطالبی را ارائه نمودند.

۱۳۹۸/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...