نسخه چاپی

نشست ضد ایرانی به نفع كویت نخواهد بود

یك نماینده كویتی در پیامی در توئیتر از برگزاری نشست ضد ایرانی در این كشور به شدت انتقاد و آن را اقدام بسیار خطرناك توصیف كرد كه به نفع كویت نخواهد بود.


به گزارش نما، «خلیل عبدالله ابل» از نمایندگان پارلمان کویت شنبه شب در پیامی در توئیتر به شدت از اقدام رئیس پارلمان این کشور در استقبال از یک گروهک تجزیه طلب ضد ایرانی انتقاد کرد.

اخبار سیاسی- وی در این پیام توئیتری نوشت: « استقبال از گروهی که از آن با عنوان "کنفرانس آزادسازی الاحواز" یاد می‌شود و قدردانی از اقداماتشان از سوی رئیس پارلمان کویت ، از لحاظ سیاسی اقدامی بسیار خطرناک و بیهوده بود.»

این نماینده پارلمان کویت در ادامه نوشت: «این اقدام به نفع کویت نبوده و اتخاذ موضعی رسمی در حمایت از یک جنبش مسلحانه ضد کشوری همسایه که با کویت منافع مشترکی دارد غیر قابل قبول است. تاریخ دور و نزدیک به این موضوع گواهی می‌دهد.»

به دنبال ملاقات نماینده یکی از گروهک های تروریستی و تجزیه طلب با برخی از مقامات کویتی و برگزاری نشست ضد ایرانی در کویت، عصر روز شنبه کاردار سفارت کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

در این جلسه، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت احترام متقابل در روابط فیمابین، اقدامات صورت گرفته در کویت را محکوم کرد و اظهار داشت: اینگونه اقدامات دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و نقض اصل حسن همجواری و اظهارات دوستانه مقامات کویتی بوده و در تضاد با اصل احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی ایران است.

۱۳۹۸/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...