نسخه چاپی

تكذیب سفر پامپئو به پایگاه «عین الاسد» در الانبار

یك فرمانده نیروهای عشایر در استان الانبار عراق گفت كه طی دو روز اخیر هیچ مقام آمریكایی به پایگاه عین الاسد در الانبار سفر نكرده و تدابیر امنیتی در آنجا به دنبال حمله راكتی به پایگاه آمریكایی در كركوك اتخاذ شده است.


به گزارش نما، «قطری العبیدی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد عشایری در استان الانبار نسبت به اخبار حاکی از سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به پایگاه عین الاسد در این استان واکنش نشان داد.

اخبار بین‌الملل- العبیدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد:«اخبار حاکی از ورود پامپئو به پایگاه عین الاسد نادرست است و هیچ مقام آمریکایی طی امروز و دیروز به این پایگاه سفر نداشته است.»

این فرمانده نیروهای عشایر الانبار تصریح کرد: «پس از حمله راکتی جمعه شب به پایگاه نظامی آمریکایی «K1» در استان کرکوک عراق تدابیر امنیتی شدیدی در پایگاه عین الاسد بکارگرفته شد، همچنین تدابیر امنیتی هوایی در آنجا هم تشدید شد که برخی احتمال دادند نشست و برخاست‌های مستمر هواپیماها در این پایگاه مربوط به سفر یک مقام بلند پایه آمریکایی است در حالی که در واقع امر این‌ها تدابیر امنیتی پیشگیرانه بوده است.»
رسانه‌های عراقی و غیر عراقی طی ساعات گذشته اخبار تایید نشده‌ای از سفر غیر علنی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به پایگاه عین الاسد در الانبار در غرب عراق منتشر کردند.

یک منبع مطلع امنیتی در استان «الانبار» عراق، روز شنبه از تدابیر امنیتی شدید و بی‌سابقه نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی « عین الاسد » واقع در ناحیه «البغدادی» در شهرستان «هیت» در غرب الانبار خبر داد.

به گفته این منبع هواپیماهای آمریکایی در حال پرواز بر فراز این پایگاهند و نیروهای آمریکایی یک چتر امنیتی بر فراز این پایگاه ایجاد کرده‌اند تا از هرگونه حمله احتمالی جلوگیری کنند. به همین دلیل نیز شمار زیادی از هواپیماهای آمریکایی در محدوده پایگاه عین‌الاسد برای رصد هرگونه تحرک در اطراف این پایگاه به پرواز درآمده‌اند.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

منابع رسانه‌ای دوازدهم آذرماه گذشته، از اصابت پنج موشک به داخل پایگاه نظامی «عین الاسد» در الانبار واقع در غرب عراق خبر داده بودند.

پایگاه نظامی آمریکایی «K1» در استان کرکوک عراق، جمعه شب هدف حمله راکتی قرار گرفت که به کشته شدن یک پیمانکار این کشور و زخمی شدن چند نظامی آمریکایی منجر شد.

۱۳۹۸/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...