نسخه چاپی

احتمالا مجلس یازدهم خروج از برجام را اعلام كند

نماینده مردم خمینی شهر گفت: معتقدم كه مجلس بعدی برجام را مُرده اعلام می كند و به كلی از برجام خارج شویم، اما در حال حاضر ما در تلاش هستیم كه اروپایی‌ها به معنای واقعی به برجام بازگردند.


به گزارش نما، سید محمد جواد ابطحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عاقبت برجام به کجا منجر خواهد شد، آیا ایران به همین روش کاهش تعهدات هسته‌ای ادامه خواهد داد یا اینکه در آینده‌ای نه چندان دور به کلی از برجام خارج خواهیم شد، گفت: سوال ما این است که آیا چیزی از برجام باقی مانده است و یا اینکه اصلا برجامی وجود دارد؟

اخبار سیاسی- وی در ادامه افزود: اروپایی‌ها هیچ گشایش اقتصادی در قبال تعدات برجامی خود نسبت به ایران انجام نداده‌اند؛ چرا که وعده‌هایی را در همین رابطه با عملیاتی کردن "اس پی وی" و " اینستکس " داده بودند، اما همگان شاهد بودند که هیچ کدام از تعهدات خود را عملیاتی نکردند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: قطعا اروپایی‌ها با برداشتن گام بعدی کاهش تعهادات هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران آرام نخواهند گرفت و همانطور هم که اعلام کردند به دنبال عملیاتی کردن "مکانیسم ماشه" هستند؛ اگر چه عملا با برگرداندن تحریم‌ها مکانیسم ماشه را اجرایی کرده‌اند و این‌ها بدانند که نمی‌توانند ما را از چنین طرح‌هایی بترسانند.

نماینده مردم خمینی شهر اظهار کرد: معتقدم که مجلس بعدی برجام را مرده اعلام کند و به کلی از برجام خارج شویم، اما در حال حاضر ما در تلاش هستیم که اروپایی‌ها به معنای واقعی به برجام بازگردند که این امر هم از سوی غربی‌ها صورت نمی‌پذیرد؛ البته ما همچنان امیدوار هستیم که اروپایی‌ها تعهدات خود را عملیاتی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید گام بعدی کاهش تعهدات هسته‌ای را با جدیت بیشتری بردارد و در حقیقت متوقف کردن اقدامات داوطلبانه در پروتکل الحاقی موجود است که در نهایت هم اگر همچنان شاهد بدعهدی اروپایی‌ها بودیم، خروج از "ان پی تی" را هم در نظر خواهیم گرفت.

۱۳۹۸/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...