نسخه چاپی

آخرین وضعیت مهدی تاج

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: در حال حاضر هیچ فردی برای جانشینی تاج تعیین و تائید نشده است و باید ابتدا استعفای او مورد قبول قرار بگیرد.


به گزارش نما، امیر مهدی علوی درباره آخرین وضعیت مهدی تاج ، رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال بیان کرد: پس از اتفاقی که برای تاج در زمان برگزاری اردوی تیم ملی در ترکیه پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رخ داد، او در ماه‌های اخیر به صورت کامل تحت نظر پزشکان بود، اما در هفته‌های اخیر مراجعه اش به پزشک معالج و بررسی شرایط جسمانی اش تداوم یافت. ضمن اینکه هفته پیش هم بار دیگر حمله قلبی برای تاج اتفاق افتاد که سبب بستری شدن مجدد او شد.

اخبار ورزشی- او افزود: پزشکان اعتقاد داشتند کار پرفشار و پراسترس با توجه به شرایط جسمانی فعلی تاج مناسب نیست و خانواده اش به او توصیه کردند تا از ریاست فدراسیون کنار برود و در نهایت پس از بررسی‌هایی که انجام داد، تصمیم گرفت از این سمت کناره گیری کند.

علوی درباره اینکه آیا استعفای مهدی تاج شفاهی بوده یا کتبی اظهار داشت: در جلسه هیئت رئیسه که به زودی برگزار خواهد شد، مراتب قطعی، رسمی و کتبی به اطلاع اعضای محترم هیئت رئیسه و مجمع می‌رسد.

او درباره اینکه آیا زمان برگزاری جلسه هیئت رئیسه مشخص شده است یا خیر، گفت: ظرف ۴۸ ساعت آینده در این زمینه اطلاع رسانی می‌کنیم و تصور می‌کنم امروز (دوشنبه) یا سه شنبه این جلسه برگزار شود.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره جانشین مهدی تاج بیان کرد: در صورتی که این اتفاق سیر خودش را طی کرده و مباحث در جای خودش پیش برود، طبق اساسنامه عمل خواهد شد و هرچه در اساسنامه تصریح شده باشد مورد تائید ارکان فدراسیون است و همان انجام می‌شود.

او درباره اینکه اکنون فدراسیون فوتبال به دلیل جدایی علی کفاشیان به دلیل بازنشستگی نایب رئیس اول ندارد و از طرفی نایب رئیس دوم آن هم که حیدر بهاروند است بازنشسته است، توضیح داد: مباحث مختلفی درباره بازنشستگی مطرح بوده است و چارتی که در حوزه نواب رئیس وجود دارد در هیئت رئیسه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر هم هیچ فردی برای جانشینی تاج تعیین و تائید نشده است، چراکه ابتدا باید استعفای رئیس فدراسیون مورد قبول قرار بگیرد و پس از آن مباحث را طبق اساسنامه پیش می‌بریم.

او افزود: همان زمان که بحث بازنشستگی مطرح شد خیلی‌ها گفتند فدراسیون فوتبال نهاد عمومی غیردولتی است و شامل مصوبه منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شود. اکنون نمی‌خواهیم وارد این بحث شویم، اما اگر قرار باشد حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون شود در جایگاه نایب رئیس دوم این موضوع محقق خواهد شد.

علوی درباره اینکه آیا با این تفاسیر احتمال دارد اعضای هیئت رئیسه با استعفای تاج موافقت نکنند، اظهار داشت: تاج روی بحث استعفایش بسیار مصر است و می‌خواهد این اتفاق به هر شکل ممکن رخ بدهد. وقتی اهالی فوتبال مانند اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، علی پروین، کاظم اولیایی، علی فتح الله زاده، وحید هاشمیان، محمد حسن انصاری فرد، مسئولان وزارت ورزش مانند مسعود سلطانی فر، مهدی علی نژاد، سمیعی و ... برای عیادت از تاج به بیمارستان آمدند این بحث مطرح شد که با توجه به اینکه پزشکان او را از فعالیت سنگین و پراسترس منع کرده اند، خودش هم از لحظات ابتدایی بستری شدن در بیمارستان چنین موضوعی را مطرح می‌کرد. حتی در زمان یکی از همین عیادت ها، پزشک تاج اعلام کرد حضور او در جایی که تا این اندازه استرس دارد و آزمایش‌ها هم نشان می‌دهد فشار زیادی را تحمل می‌کند برای سلامتی اش مفید نیست. فکر می‌کنم تاج روی پذیرش استعفایش خیلی اصرار دارد.

۱۳۹۸/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...