نسخه چاپی

نقشه آمریكا برای تضعیف نیروهای قهرمان «حشد الشعبی»

حمله آمریكا به نیروهای حشد الشعبی بر پایه‌ بی‌بصیرتی عده‌ای از شیعیان عراق و گروه‌های سیاسی بود

عکس خبري -حمله آمريکا به نيروهاي حشد الشعبي  بر پايه‌ بي‌بصيرتي عده‌اي از شيعيان عراق و گروه‌هاي سياسي بود

حمله آمریكا به نیروهای حشدالشعبی، رخدادی نیست كه در یك شب رخ داده باشد؛ بلكه این جنایت نتیجه اقدامات اجتماعی و سیاسی است كه در طول سه ماه گذشته در عراق و شهرهای مذهبی و شیعه‌نشین و همچنین در سطح سیاسی شروع كرده است.


حمله آمریکا به نیروهای حشدالشعبی، رخدادی نیست که در یک شب رخ داده باشد؛ بلکه این جنایت نتیجه اقدامات اجتماعی و سیاسی است که در طول سه ماه گذشته در عراق و شهرهای مذهبی و شیعه‌نشین و همچنین در سطح سیاسی شروع کرده است. آمریکا با راهبردهایی بسیار ساده و نه چندان پیچیده، ابتدا شیعیان عراق را علیه نخست‌وزیر و دولت بسیج کرد، شهرها را به ناامنی کشاند، نیروهای نظامی و حشدالشعبی را با جنگ روانی و شناختی مورد تهاجم قرار داد و در مرحله دوم دولت را به استعفا کشاند و با سواری گرفتن از برخی احزاب اجازه معرفی نخست‌وزیر جدید را نداد. در همین حال، با تحت فشار قرار گرفتن رئیس‌جمهور او را نیز به استعفا مجبور کرد واکنون مرحله سوم را در عراق شروع کرده که شامل حمله به زیرساخت‌ها، فعال شدن داعش و ایجاد ناامنی، هرج و مرج، کشتار، غارت و حمله سازمان‌یافته دولت آمریکا به حشدالشعبی است.
اقدامات آمریکا که بر پایه‌های جهل و بی‌بصیرتی عده‌ای از شیعیان عراق، گروه‌های سیاسی و سوءاستفاده جریان داعشِ شیعی حامی آمریکا مانند یمانی‌ها، صرخی‌ها و شیرازی‌ها سوار شده است هنوز هم برای عراق برنامه‌ دارد. داعش شکست خورده، بعثیون منفور و آمریکای رانده شده از عراق در دروازه‌های عراقی منتظر جان دادن آخرین نشانه‌های حکومت و ساختارهای رسمی کشور عراق هستند تا با ضربه‌های پیاپی وضعیتی بدتر از سوریه را برای آن ایجاد کنند.
دیروز در ایران یوم‌الله 9 دی و آغاز دهه بصیرت بود، اهمیت گرامی‌داشت این روز برای آن است که در شرایط خطیر 10 سال ایران، جریان‌های سیاسی وابسته به آمریکا خواهان ابطال انتخابات بودند. موج اول اعتراضات سیاسی و حمایت کودتاگران شروع شده بود، موج دوم ناامنی در برخی از شهرها هم در حال پا گذاشتن به فاز سوم بود که بصیرت انقلابی مردم سبب شد آمریکا و فرصت‌طلبان اجازه پیدا نکنند ساختارهای رسمی و انقلابی مورد هجمه‌های منافقین و داعشی‌های وطنی قرار بگیرد و به شرایط امروز عراق دچار شود.
باید چنین روزی را گرامی داشت؛ چرا که سبب شد انقلاب اسلامی در منطقه و جهان به چنان قدرتی برسد که در آغاز گام دوم انقلاب قدرت‌های برتر دنیا خواهان ائتلاف با آن باشند و این دستاورد کمی نیست که بصیرت برای ما به ارمغان آورده است؛ ملت ایران به هنگام یاری ولی خود در خواب نبود و چکمه‌های دشمن به رختخواب‌هایش باز نشد!

۱۳۹۸/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...