نسخه چاپی

اختصاصی نما:

غفلت ترسوها از ریشه ژئوپلیتیك ناتوانی تحریم‌ها

عکس خبري -غفلت ترسوها از ريشه ژئوپليتيک ناتواني تحريم‌ها

تحریم كردن كشوری كه در یك چهار راه مهم جهانی قرار دارد كار حضرت فیل است، چه برسد كه دست های قدرتمند این كشور ، تا ساحل مدیترانه و تنگه باب المندب هم رسیده باشد. ما باید قدرت های واقعی و بالفعل خود را بیشتر باور كنیم و آنها را به ترسوهای داخلی گوشزد كنیم و اگر نفهمیدند گوششان را بپیچانیم.


در جنگ احزاب تمام مخالفان پیامبر ، با هم متحد شدند تا برای همیشه کار مسلمانان را یکسره کنند.
قبائل یهود، کفار و مشرکان مکه و منافقین داخل مدینه همه دست به یکی کرده بودند که از دست پیامبر و نهضتش خلاص شوند.
مسلمانان با شنیدن این اخبار ، به سرعت برای حفظ مدینه خندق عظیمی در یک طرف شهر حفر کردند. سه طرف دیگر شهر با کوهها و مناطق سنگلاخی بنام حره احاطه شده بود که امکان حمله دشمن از آنجا وجود نداشت. بالاخره کفار که جمعیتشان را تا ۲۴هزار نفر هم ذکر کرده اند، رسیدند و مسلمانان را که فقط سه هزار نفر بودند ، در مدینه محاصره کردند. آنها میخواستند با محاصره مدینه، مقاومت مسلمانان را در هم بشکنند. محاصره یکماه طول کشید و آذوقه مسلمین پایان یافت . علاوه بر قحطی و کمبود غذا ، یک قبیله یهودی داخل مدینه که دقیقا در محله ای در انتهای شهر و پشت سر مسلمین قرار داشت، پیمان و عهد خود با پیامبر را شکست و با کفار همپیمان شد و مدینه را برای مسلمانان ناامن کرد. بطوریکه پیامبر مجبور شد برای حفظ امنیت کوچه های مدینه و نوامیس مسلمین ، عده ای را از خط مقدم به عقب روانه کند تا امنیت شهر را بخصوص در شبها حفظ کنند!
کفار با هشت برابر نیرو در روبرو بودند و یهودیان بنی قریظه در پشت سر و پس از چند هفته تحریم، غذایی برای خوردن وجود نداشت
اینجا بود که منافقین و آنان که به قول قرآن کریم، در دلشان مرض وجود داشت ، دست بکار شدند و روحیه مسلمانان را با طعنه و کنایه هایشان تضعیف کردند و میگفتند: "مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ إِلَّا غُرُورًا "
یعنی خلاصه اش اینکه ، خدا و پیامبرش ، ما را سرکار گذاشتند، همه این حرفها دروغ بود!
و قرآن این شرایط را یک آزمایش سخت میداند و به زلزله ای شدید تعبیر میکند.
"هُنالِکَ ابْتُلِیَ الْمُوْمِنُونَ وَ زُلْزِلُوا زِلْزالاً شَدِیداً"

این روزها که جمهوری اسلامی پنجه در پنجه تمامی کفر و استکبار جهانی انداخته و غرب و یهود و حتی کشورهای به اصطلاح اسلامی علیه او متحد شده اند و ایران را تحت تحریم های شدید اقتصادی و حملات رسانه ای و روانی قرار داده اند و ستون پنجم شان در داخل ناامنی درست میکنند ، یک عده انقلابی ضعیف النفس یا مغرض و مریض ، مرتب ناله سر میکنند و انقلاب مظلوم اسلامی را تخطئه کرده و ندای تسلیم و سازش سر میدهند و مردم را میترسانند.



اما خاک ایران

اولاً ، متصل کننده شرق جهان به غرب است(همان راه ابریشم)، بالاتر از ایران سرد است و ضمنا، وجود دریای خزر یک مانع برای ترانزیت زمینی کالا است. پایین تر از ایران هم دیگر خشکی ای وجود ندارد. یعنی ایران راحت ترین راه خشکی متصل کننده، شرق به غرب جهان است.

ثانیاً ، متصل کننده آسیای میانه و قفقاز و روسیه به آبهای گرم جنوبی است. امن ترین مسیر برای این کشورها ایران است، چون افغانستان و پاکستان از این طرف و عراق و مناطق کوهستانی و کرد نشین ترکیه از آن طرف ، وضعیت مناسب امنیتی ندارند.

ثالثاً ، تنگه هرمز در چنگ ایران است، مسیری که چهل درصد نفت دنیا از آن عبور میکند.

تحريم كردن کشوری که در یک چهار راه مهم جهانی قرار دارد کار حضرت فیل است، چه برسد که دست های قدرتمند این کشور ، تا ساحل مدیترانه و تنگه باب المندب هم رسیده باشد.

ما باید قدرت های واقعی و بالفعل خود را بیشتر باور کنیم و آنها را به ترسوهای داخلی گوشزد کنیم و اگر نفهمیدند گوششان را بپیچانیم.

۱۳۹۸/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...