نسخه چاپی

شرط ضمن عقد جالب حضرت زینب (س)

یك استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت زینب (س) پیام فداكاری و ایثار امام حسین (ع) را مخابره كردند و تاكنون از بركت این پیام‌آوری بهره می‌بریم.


به گزارش نما، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی‌زاده ، با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) از کودکی در خانواده‌ای بزرگ شدند که پدر و مادرشان معصوم بودند. زمانی که امیرالمومنین (ع) در کوفه به عنوان خلیفه حکومت می‌کردند، بانوان را به حضرت زینب (س) ارجاع می‌دادند تا مسائل شرعی و خاص بانوان را از ایشان سوال کنند.

اخبار مذهبی - وی افزود: حضرت زینب (س) در نوجوانی کلاس‌هایی برای بانوان برگزار می‌کردند؛ ایشان کلاس آموزشی تفسیر قرآن و احکام شرعی برای بانوان داشتند.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت ولیعصر (عج) اهواز با اشاره به حماسه حضرت زینب (س) در کربلا، بیان کرد: زمانی که حضرت زینب (س) می‌خواستند ازدواج کنند دو شرط ضمن عقد داشتند؛ شرط اول ایشان این بود که برای همراهی امام حسین (ع) و خارج شدن از مدینه نیازی به اذن همسر نداشته باشند و زمانی که امام حسین (ع) از شهر خارج شدند، حضرت زینب (س) طبق این شرط با ایشان همراهی کردند. در جریان همراهی حضرت زینب (س) با امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) کفیل خواهرشان بودند.

موسوی ادامه داد: در حادثه عاشورا در شرایط انسداد رسانه‌ای امام حسین (ع) شهید شدند و پیام این واقعه مخابره نشد. در این راستا حضرت زینب (ع) و امام سجاد (ع) کار رسانه‌ای را انجام دادند و پیام فداکاری و ایثار را مخابره کردند و تاکنون از برکت این پیام‌آوری بهره می‌بریم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بارزترین ویژگی اخلاقی حضرت زینب (س) ، گفت: ایشان بسیار بامحبت بودند و پس از حادثه کربلا با حضرت رقیه (ع) و دیگر کودکان به گونه‌ای رفتار می‌کرد که حتی کودکان ایشان را ماوای خود تلقی می‌کردند. همچنین ایشان مدیریت خوبی داشتند.

۱۳۹۸/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...