نسخه چاپی

آرسنال – منچستریونایتد؛ نبرد قرمز‌های رنگ‌پریده‌

از ساعت ۲۳:۳۰ آرسنال كه با آرتتا كارش را شروع كرده به مصاف منچستریونایتد سولشائر خواهد رفت.


به گزارش نما، نمی‌دانیم از هیجانِ برگزاری بازی‌های بزرگ در روز‌های حوالی کریسمس و سال نو بگوییم یا خستگی بازیکنان لیگ برتری. در هر صورت در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر انگلیس هم شاهد یک نبرد بزرگ خواهیم بود. از ساعت ۲۳:۳۰ آرسنال که با آرتتا کارش را شروع کرده به مصاف منچستریونایتد سولشائر خواهد رفت.

آرسنال؛ لطفاً نباز!
اخبار ورزشی-حضور میکل آرتتا بی‌تأثیر نبود. این را در نیمه نخست جدال آرسنال و چلسی دیدیم، اما بازیکنان آرسنال مثل اینکه بیشتر باید حواس‌شان را جمع کنند تا کار دست مربی جدید ندهند. عوض کردن برد با باخت در چند دقیقه برای هواداران آرسنال قابل چشم‌پوشی نیست. ناراحت و نگران هستند، اما خیلی‌زود تیم‌شان فرصت جبران دارد. دوباره در خانه یک بازی بزرگ خواهند داشت و امشب به مصاف منچستریونایتد خواهند رفت. در اولین روز سال ۲۰۲۰ شاید بتوانند شروعی تازه داشته باشند. آرسنال خیلی چیز‌ها را از دست داده و برای اینکه با آرتتا آینده داشته باشد، باید به این مربی فرصت داده شود. به هر حال او هم سبک خاص خودش را دارد و برای پیاده کردن آن باید بیشتر تلاش کند. خبر خوب برای آرتتا این است که باشگاه بودجه کافی برای خریدن بازیکنان مورد نیازش را تأمین خواهد کرد. هواداران توپچی‌ها انتظار دارند تیم‌شان امشب حداقل نبازد تا ببینند در آینده چه پیش خواهد آمد.

منچستریونایتد؛ سال خوشِ ۲۰۲۰
هر دو، سه هفته یک‌بار که درباره منچستریونایتد می‌نویسیم جهت نوشته‌ها تغییر می‌کند. از ابتدای دسامبر که تاتنهام و منچسترسیتی را بردند، تا اواسط ماه که برابر اورتون بحران‌زده متوقف شدند و از واتفورد ته‌جدولی باختند و حالا که برد‌های باارزشی برابر نیوکاسل و برنلی کسب کرده‌اند. تیم اوله‌گنار سولشائر نوسان زیاد دارد و باید فکری به حالش بکند تا حداقل مسیر رسیدن به جمع ۴ تیم بالای جدول پیدا شود. در حال حاضر هدف منچستریونایتد پیشرفت با سولشائر است و باشگاه حتی در روز‌های سخت هم پشت مربی نروژی را خالی نکرده. فاصله با چلسی آنقدر زیاد نیست که نتوانند به رده چهارم برسند. راه طولانی‌ای تا پایان فصل در پیش دارند. منچستریونایتد در حالی امشب کارش را در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد کرد که آخرین مرتبه‌ای که بیش از ۲ برد متوالی داشتند ژانویه ۲۰۱۹ بود که ۶ بازی را با سولشائر بردند. شاید این ژانویه هم دوباره خبر‌های خوشی برای هواداران شیاطین‌سرخ داشته باشد و تحول از همین حالا شروع شود.

آخرین جدال
بازی رفت این فصل در اولدترافورد با تساوی یک-یک تمام شد. ابتدا مک‌تامینی برای منچستریونایتد گل زد، سپس این گل را اوبامیانگ برای آرسنال جبران کرد.

آمار بازی
۵۵) ۵۵ بازی لیگ برتر ی بین آرسنال و منچستریونایتد پشت‌سر گذاشته شده. ۱۴ مرتبه آرسنال پیروز شده و سهم منچستریونایتد ۲۴ برد بوده، در حالی که ۱۷ بازی برنده نداشته است.
۳) آرسنال در ۳ بازی آخرش برابر منچستریونایتد شکست نخورده، یک برد و ۲ تساوی داشته.
۲) ۲ سال و یک ماه از آخرین برد منچستریونایتد در لندن برابر آرسنال می‌گذرد.
۸) ۸ برد از ۲۴ برد شیاطین‌سرخ برابر آرسنال یعنی یک‌سوم آن‌ها در زمین حریف بوده است.
۳) هم آرسنال و هم منچستریونایتد این فصل در ۲۰ بازی ابتدایی‌شان فقط ۳ مرتبه کلین‌شیت کرده‌اند.
یک) توپچی‌ها در ۱۲ بازی اخیر فقط یک برد داشته‌اند. با ۴ باخت در ماه دسامبر هم ضعیف‌ترین ماه‌شان از دسامبر ۱۹۵۹ را پشت‌سر گذاشته‌اند.
۱۰) آنتونی مارسیال در ۱۳ بازی که این فصل در ترکیب اصلی شیاطین‌سرخ بوده روی ۱۰ گل تأثیر گذاشته است.
۴۵) پیرامریک اوبامیانگ از فوریه ۲۰۱۸ که کارش در لیگ برتر را شروع کرده بهترین گلزن این لیگ بوده. او با ۴۵ گل بالاتر از صلاح و واردی ۴۴ گله در همین مقطع قرار گرفته است.
مصدومان و محرومان
آرسنال نزدیک به یک تیم کامل مصدوم دارد. راب هولدینگ، سئاد کولاشیناتس، کیران تیرنی و گرانیت ژاکا قطعاً به بازی برابر یونایتد نمی‌رسند و با وجود بهبودی نسبی دنی سبایوس، هکتور بیرین، گابریل مارتینلی، سوکراتیس و کالوم چمبرز، این بازیکن‌ها هم شانس کمی برای بازی کردن دارند. اریک بایی، تیموتی فوسو منسا، مارکوس روخو، دیوگو دالو و اسکات مک‌تامینی هم مصدومان منچستریونایتد هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال: لنو، مایتلند نیلس، مصطافی، لوئیس، ساکا، ژاکا، توریرا، نلسون، اوزیل، اوبامیانگ و لاکازت
منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، لیندلوف، مگوایر، شاو، پوگبا، فرد، جیمز، پریرا، رشفورد و مارسیال

۱۳۹۸/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...