نسخه چاپی

ایران با نفت 8 دلاری هم اداره شده است

خدایی كه كمك كرد تا ایران اسلامی با 8 دلار اداره شود، امروز هم همان خدا وجود دارد؛ متاسفانه بسیاری از ما اسلامی حرف می‌زنیم، اما قارونی فكر می‌كنیم!

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی، امروز 21 آبان ماه در دومین نشست خطبای نخبه و برتر کشورکه در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء قم برگزار شد، عالمان دین را وارثان انبیا‌(ع) دانسته و اظهار داشتند: تفاوت ما با مرحوم سید علی قاضی‌ها در بندگی است؛ زندگی ما زندگی و بندگی ما بندگی است، اما آنان زندگی‌ شان در بندگی فرو رفته است.

ایشان ادامه دادند: امیرالمومنین‌(ع) در خطبه اول نهج‌البلاغه مسئولیت اصلی انبیا‌(ع) را عقلانی کردن جامعه بیان کرده‌اند؛ بنابراین اگر خطبا، وعاظ و مدرسان بخواهند از انبیا‌(ع) ارث ببرند، باید جامعه را به سمت عقلانیت سوق دهند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که جامعه عقلانی به دنبال وهم و خیال و مسائل انحرافی نمی‌گردد، خاطرنشان کردند: جامعه عقلانی با ماهواره و امثال آن منحرف نمی‌شود.

مفسر برجسته قرآن کریم ادامه دادند: باید بدانیم که خداوند فرمود "موحدانه زندگی کنید، شما عائله‌ من هستید"؛ بنابراین تمام موجودات از جمله مار و عقرب عائله خداوند هستند، ما که کمتر از مار و عقرب نیستیم.

نگویید "فلان کس مشکل من را حل کرد"

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به این که عده ای سیاستشان از دیانتشان جداست، ابراز داشتند: برخی بندگی‌شان از زندگی‌ جداست؛ دیوانگی است که انسان بگوید "فلان کس مشکل من را حل کرد و یا اول خدا دوم فلان شخص"، این توحید نیست؛ چون حل مشکلش را از همان شخص می‌داند.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بر اساس برخی روایات هر جا سختی و دشواری باشد، دو برابر آن آسانی وجود دارد، گفتند: در اوایل انقلاب، بودجه کشور با نفت بشکه ای 24 دلار بسته شد که آن هم به سه قسمت هزینه‌های جنگ، جاری و عمرانی تقسیم می شد، در همان زمان استعمار پیر به میدان آمد و نفت را به بشکه ای 8 دلار رساند، اما با این وجود کشور اداره شد.

اسلامی حرف می‌زنیم، اما قارونی فکر می‌کنیم!

ایشان با بیان این که خدایی که کمک کرد تا کشور با 8 دلار اداره شود، امروز هم همان خدا وجود دارد، اظهار داشتند: خیال نکنیم به نفت وابسته ایم؛ متاسفانه بسیاری از ما اسلامی حرف می‌زنیم، اما قارونی فکر می‌کنیم!

دردفاع مقدس خبری از "مرز پر گهر"نبود

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر این که حسین ‌بن علی‌ ‌(ع) ایران اسلامی را حفظ کرده است، یادآور شدند:

در دوران 8 سال دفاع مقدس، چه در خاکریز اول و دوم و چه در عملیات‌ها خبری از مرز پرگهر نبود و در عملیات‌ها جز نام حسین‌بن‌علی‌(ع) ، از چیز دیگری خبری نبود.

ایشان خاطرنشان کردند: در جنگ جهانی اول مرز پرگهر بود که هر چه گفتند، گفتیم "چشم"؛ در کودتای 28 مرداد در عرض 4 ساعت "مرگ بر شاه" به "جاوید شاه" تبدیل شد، اما وقتی نام امام حسین‌(ع) به میان آمد، 16 شهریور "مرگ برشاه" و 17 شهریور خون‌های شهدا ریخته شد و در نهایت ریشه ظلم کنده شد.

ایران آزاد شده کربلاست

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کردند: بدون تعارف ایران اسلامی آزاده شده کربلا است؛ زیرا اگر ایران ایران بود، این ایران در گذشته هم بوده؛ اما بعد از انقلاب به برکت سید‌الشهدا‌(ع) ما هر چه گفتیم، دشمن گفت "چشم".

توصیه به مبلغان

معظم له در بخش پایانی سخنان خود خطاب به خطبا و مبلغان گفتند: کار شما «تفقه در دین و انذار» است و باید همانند انبیاء به رسالت خود عمل کنند.

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی یادآور شدند: مبلغان بدانند که تبلیغ آنان محور احتجاج فرشته ها است و این کم افتخاری نیست،

۱۳۹۱/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...