نسخه چاپی

شهرك «التح» در استان ادلب به كنترل ارتش سوریه درآمد

ارتش سوریه امروز اعلام كرد كه پس از عقب راندن تروریست‌ها، موفق شده است منطقه مسكونی «التح» در ریف ادلب را به كنترل خود در آورد.


به گزارش نما، ارتش سوریه امروز شنبه اعلام کرد که شهرک «التح» در ریف ادلب آزاد شده است.

اخبار بین‌الملل- این شهرک در ۴۵ کیلومتری شهر اصلی در منطقه «کاهش تنش» در ادلب قرار دارد.

سرهنگ «منذر داشر» از ارتش سوریه در جمع خبرنگاران گفت که افراد مسلح به بمباران روستاها و شهرها ادامه می‌دهند.

او افزود که در جریان درگیری مقادیری سلاح و مهمات پیدا شد که بخشی از آن را در نزدیکی برج مراقبت ترکیه در منطقه صورمان قرار دادیم و این هم یک توپخانه بزرگ با کالیبر ۳۰۰ میلی‌متر است.

سرهنگ داشر همچنین گفت که چند روز پیش افراد مسلح سعی داشتند حملاتی را به این شهر انجام دهند از جمله اینکه از خودروهای بمب‌گذاری شده و انتحاری استفاده کنند که همه این حملات را با موفقیت دفع کردیم.

خودروهای مملو از مواد منفجره

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که سربازان سوریه نمونه‌هایی از سلاح‌ها و مهمات به جا مانده از افراد مسلح را به خبرنگاران نمایش دادند که در میان آن‌ها خودروهای مملو از مواد منفجره نیز دیده می‌شد.

سه کشور روسیه، ایران و ترکیه به عنوان کشور ضامن آتش‌بس در سوریه در مذاکرات آستانه (اوایل ۲۰۱۷) درباره اجرای سازوکارهایی برای نظارت بر آتش‌بس در سوریه توافق کردند. بر اساس این توافق نظارت بر منطقه کاهش تنش در استان ادلب بر عهده‌ این سه کشور است و نظارت بر دیگر مناطق باقی مانده نیز بر عهده نظامیان روسی است.

۱۳۹۸/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...