نسخه چاپی

وضعیت بحرانی در منطقه یورو

در پی مخالفت صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا با پرداخت سریع كمكهای مالی بیشتر به یونان، این كشور در آستانه ورشكستگی قرار گرفت.

به گزارش نما، مهر به نقل از سایت shortnews نوشت: با وجود تصویب پرداخت بسته کمکی جدید به یونان از سوی اتحادیه اروپا، به طول انجامیدن روند این اقدام سبب بروز نگرانی در آتن شده است.

بر این اساس در حالی که تنها یک هفته به مهلت اعلام شده از سوی یونان برای دریافت بسته کمک مالی از اتحادیه اروپا باقی مانده، بحثها بر سر شرایط اعطای وام جدید به یونان بین اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول همچنان ادامه دارد. این در حالی است که با ارائه بسته کمک مالی جدید، شهروندان اروپایی باید حدود پنج میلیارد یورو مالیات بیشتر پرداخت کنند.

طبق برآوردها یونان در صورتی که ظرف هفته آینده کمک مالی جدیدی دریافت نکند، دچار وضعیت بحرانی خواهد شد. این کشور از دو سال پیش توان بازپرداخت وامهای خود را ندارد و در صورت نرسیدن کمکهای جدید، به پایان راه خود در منطقه یورو خواهد رسید.

طبق گزارشها در حال حاضر اختلاف شدیدی بین مقامات صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا برای اعطای بسته مالی جدید به یونان درگرفته و در این بین صندوق بین المللی پول دیگر امیدی به چشم انداز مثبت ارائه شده از سوی اروپایی ها ندارد.

گفتنی است روز دوازدهم نوامبر (22 نوامبر) گزارش نهایی نهادهای مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول در مورد یونان منتشر می شود.

۱۳۹۱/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...