نسخه چاپی

مراقب جنگ رسانه ای بعد از شهادت سردار باشیم

پس از جنایت شب گذشته آمریكایی ها در حمله تروریستی به خودرو حامل سپهبد شهید قاسم سلیمانی و به شهادت رساندن ایشان و همراهانشان، عملیات رسانه ای دشمن برای توجیه این اقدام آغاز شد. مثل همیشه بخش وسیعی از این عملیات رسانه ای به عهده رسانه های فارسی زبان بود.


به گزارش نما، پس از جنایت شب گذشته آمریکایی ها در حمله تروریستی به خودرو حامل سپهبد شهید قاسم سلیمانی و به شهادت رساندن ایشان و همراهانشان، عملیات رسانه ای دشمن برای توجیه این اقدام آغاز شد. مثل همیشه بخش وسیعی از این عملیات رسانه ای به عهده رسانه های فارسی زبان بود.

اخبار سیاسی- برخی اهداف و محورهای این عملیات بدین شرح است:

این اقدام تروریستی را قانونی و در راستای دفاع از منافع و نیروهای ایالات متحده و شهروندان آمریکایی نشان دهد.

آن را در جهت تامین امنیت منطقه به ویژه عراق جلوه دهد.

آن در حد اقدام علیه یک فرد و گروه نظامی تقلیل دهد.

وانمود کند هرگونه انتقام موجب تحمیل هزینه زیاد بر مردم ایران و عراق و متضرر شدن آنان خواهد بود.

این هجمه رسانه ای نیازمند هوشمندی و تقابل رسانه ای مناسب است تا مثل همیشه جای جلاد و شهید هم در عرصه بین المللی هم فضای داخلی عوض نشود.

لازم است این خط رسانه ای با توجه به این محورها رصد و خنثی شود:

این حرکت آمریکایی ها به منزله شروع اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران محسوب می شود. توجیه بی اساس دفاع از شهروندان آمریکایی هزاران کیلومتر دور از خاک آمریکا و در خاک یک کشور دیگر، یک اقدام کثیف تروریستی و مغایر با تمام قوانین بین المللی ست. همانطور که بمباران اتمی ژاپن ده ها سال پیش با وقاحت تمام در جهت حفظ جان شهروندان آمریکایی جا زده شد.

این عملیات علاوه بر اینکه با هدف ضربه زدن به نیروهای نظامی و امنیت ملی ایران صورت گرفت، غرور و عواطف ملی ایرانیان و محور مقاومت و تمام آزادی خواهان جهان را نشانه رفت.

ثمره این اتفاق و خون شهیدی که محبوبیت مثال زدنی در میان مردم ایران و کشورهای مقاومت و مظلومان جهان داشت، اتحاد و همدلی و جوشش خشم مقدس ملت علیه استکبار جهانی ست و فتنه های بسیاری را خنثی خواهد کرد.

انتقام خون این شهدا، نه تنها تنش زا و هزینه ساز نخواهد بود؛ که دور کننده تهدیدات و سایه جنگی ست که دشمن خبیث قصد برپایی آن را دارد. بنابراین هرچه انتقام سخت تر و دردناک تر باشد، بیشتر می تواند تضمین کننده امنیت و منافع ملت ایران باشد.



محمد عبدالهی


۱۳۹۸/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...