نسخه چاپی

آمریكا نیازمند فردی است كه وجهه مخدوش شده آمریكا را ترمیم كند

نامزد پیشتار حزب دموكرات آمریكا در ادامه انتقادات خود از «ترامپ»به دلیل صدور فرمان ترور سردار سلیمانی گفت:آمریكا نیازمند فردی است كه بتواند بعد از ترامپ چهره مخدوش آمریكا را ترمیم كند.


به گزارش نما، «جو بایدن» با انتشار پیام‌هایی در توئیتر در انتقاد از دونالد ترامپ نوشت: ما به رهبری نیاز داریم که آماده باشد تا تکه‌های شکسته شده سیاست خارجی آمریکا در دوران ترامپ را کنار هم قرار داده و چهره مخدودش شده آمریکا در جهان را ترمیم کند.

اخبار بین‌الملل- بایدن در پیام دیگری نوشت: چشم انداز جنگ مستقیم با ایران از هر زمان دیگری بیشتر است. آیا دونالد ترامپ استراتژی ویژه ای برای آنچه در آینده اتفاق می‌افتد دارد؟ ما هیچ نشانه‌ای از این دولت که گویای این مطلب باشد که آنها آماده مقابله با خطراتی که اکنون با آنها مواجه هستیم وجود ندارد.

بایدن روز گذشته نیز بعد از شهادات سردار سلیمانی، در انتقاد از ترامپ گفته بود که «رئیس جمهور ترامپ دینامیتی به درون انبار باروت انداخت».


وی در این باره گفت: «بیانیه دولت [آمریکا] می‌گوید که هدف [این حمله] جلوگیری از حمله‌های آتی ایران است؛ اما این اقدام مطمئناً تأثیری معکوس خواهد داشت».

جو بایدن در ادامه افزود: « رئیس جمهور ترامپ درست یک دینامیت به انبار مهمات انداخته است، او به مردم آمریکا یک توضیح در مورد استراتژی و نقشه [واشنگتن] برای حفظ امنیت نیروها و کارکنان سفارت، ملت و منافع کشورمان هم در داخل و هم در خارج و هم به شرکای آمریکا در سرتاسر منطقه و فراتر از آن بدهکار است».

گفتنی است که سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی بامداد روز جمعه در حمله هوایی نیروهای آمریکا به نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد به شهادت رسید.

متعاقب این حمله، پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی «به دستور رئیس جمهور [ترامپ] صورت گرفته است».

۱۳۹۸/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...