نسخه چاپی

طرح آمریكا برای اعزام ۱۳۰ تا ۷۰۰ نظامی به لبنان

یك منبع نظامی آمریكا اعلام كرد كه آمریكا قصد دارد برای حفاظت از سفارت این كشور در بیروت، ۱۳۰ تا ۷۰۰ نظامی را عازم بیروت كند.


به گزارش نما، یک مسئول نظامی آمریکایی اعلام کرد که آمریکا صدها نیروی نظامی خود را در حالت آماده‌باش قرار داده است تا برای حفاظت از سفارت آمریکا، عازم بیروت شوند.

اخبار بین‌الملل- این مسئول آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتد پرس» تصریح کرد، این نیروها که در ایتالیا مستقر هستند به عنوان گامی در راستای اقدامات نظامی برای حفاظت از منافع آمریکا در خاورمیانه در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی، که نخواست نامش فاش شود، تأکید کرد، احتمالا وزارت دفاع آمریکا 130 تا 700 نظامی را به بیروت اعزام می‌کند.

این در حالی‌ است که سفارت آمریکا در بیروت، شب گذشته با صدور بیانیه‌ای به شهروندان این کشور در لبنان هشدار داد که مراقب خود باشند.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: «با توجه به افزایش سطح تنش در عراق و خاورمیانه، ضرورت دارد که شهروندان آمریکایی در لبنان در جریان تازه‌ترین اخبار و تحولات این منطقه قرار بگیرند و در حالت آماده‌باش به سر ببرند.

همچنین در این بیانیه به شهروندان آمریکایی در لبنان تأکید شده است از تردد در مناطق حساس و پرخطر اجتناب کنند و با سفارت در ارتباط باشند.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) اعلام کرده بود که تیپ 82 هوابرد ارتش آمریکا 3 هزار و 500 سرباز دیگر به خاورمیانه اعزام کرده است.

در این گزارش به محل اعزام نیروهای آمریکایی اشاره‌ای نشده است اما احتمال می‌رود که این نیروها در کویت مستقر شوند.

۱۳۹۸/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...