نسخه چاپی

طرح سناتورهای آمریكایی برای بلوكه كردن منابع مالی برای هرگونه اقدام علیه ایران

۲ سناتور آمریكایی طرحی را پیشنهاد داده‌اند كه بر اساس آن منابع مالی مورد نیاز برای هرگونه اقدام نظامی علیه ایران بلوكه خواهد شد.


به گزارش نما، برنی سندرز سناتور دموکرات و رو خانا نماینده جمهوریخواه کالیفرنیا روز جمعه طرحی را ارائه کرده‌اند که بر اساس آن هرگونه منابع مالی برای حمله نظامی علیه ایران بدون موافقت و دستور کنگره، بلوکه خواهد شد.

اخبار بین‌الملل- بر اساس این گزارش، طرح پیشنهادی نمایندگان آمریکایی پس از آن ارائه شده است که در اقدام تروریستی ارتش ایالات متحده در عراق، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی و حشد الشعبی به شهادت رسیدند.

جمهوری اسلامی تاکید کرده است که انتقام سختی در انتظار آمریکا خواهد بود. این اقدام ددمنشانه دولت آمریکا موجب تشدید تنش ها در خاورمیانه شده است.

این 2 نماینده آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند: امروز ما شاهد تشدید خطری هستیم که ما را به یک جنگ فاجعه بار دیگر در خاورمیانه نزدیک کرده است. جنگ با ایران می تواند تعداد بیشماری را به کشتن دهد و تریلیون ها دلار هزینه در بر داشته باشد و موجب درگیری ها و منازعه های بیشتری شود، آن هم در منطقه‌ای پرنوسان و پرتنش از جهان.

در این بیانیه آمده است: ما باید برای تامین نیازهای مردم آمریکا سرمایه گذاری کنیم نه تریلیون ها دلار را برای یک جنگ بی پایان هزینه کنیم.

قانون مربوط به محدودکردن منابع مالی اقدام نظامی علیه ایران سال گذشته توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد ولی کنگره طی ماه گذشته این قانون را از بودجه دفاع ملی حذف کرده است.

تیم کاین سناتور دموکرات نیز روز جمعه یک قطعنامه دیگر را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن هرگونه اقدام خصمانه نظامی علیه ایران باید منحصرا با موافقت و تصویب کنگره باشد.

۱۳۹۸/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...