نسخه چاپی

جنیدی: ابعاد حقوقی شهادت سردار سلیمانی را پیگیری می‌كنیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصریح كرد: ترور فرماندهان نظامی و مقامات رسمی یك كشور مستقل عضو ملل متحد توسط دولت آمریكا، مصداق بارز تروریسم دولتی علیه ایران ونقض آشكار موازین حقوق بین‌الملل است.


به گزارش نما، لعیا جنیدی با توجه به عملیات نامشروع نظامی آمریکا در بامداد روز جمعه، ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ اعلام کرد: ترور فرماندهان نظامی و مقامات رسمی یک کشور مستقل عضو ملل متحد توسط دولت آمریکا، مصداق بارز تروریسم دولتی علیه ایران و نقض آشکار موازین حقوق بین‌الملل است.

اخبار سیاسی- معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصریح کرد: سازمان حقوقی دولت با همکاری دستگاه‌های ذیربط ابعاد حقوقی موضوع را پیگیری خواهد نمود.

جنیدی تصریح کرد: با توجه به انجام عملیات اجرایی ترور در خاک عراق، این اقدام به علاوه نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور عراق قلمداد و قابل پیگیری و تعقیب حقوقی از سوی آن کشور نیز هست.

بامداد روز جمعه ۱۳ دی و در پی حمله هوایی نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی درنزدیکی فرودگاه بغداد، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش آفرینی‌های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید.

در این حمله جنایات‌بار چند تن از همراهان وی و نیز فرماندهان و رزمندگان حشدالعبی قهرمان عراق از جمله مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند.

۱۳۹۸/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...