نسخه چاپی

ترامپ تجهیزات نظامی آمریكا را به رخ كشید

رئیس جمهوری آمریكا در فقدان همبستگی احزاب داخلی و در توجیه لفاظی‌های غیرعقلانی خود علیه ایران، به قدرت سخت متوصل شد و تجهیزات نظامی آمریكا را به رخ كشید.


به گزارش نما، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ۶ ساعت بعد از تهدید عجیب خود مبنی بر هدف قرار دادن اماکن فرهنگی وغیرنظامی ایران، در مواجهه با سیل عظیم انتقادات باز هم دست به توئیتر برد تا اظهارات نسنجیده خود را توجیه کند.

اخبار بین‌الملل- وی این بار مدعی شد: آنها به ما حمله کردند و ما هم متقابلاً پاسخ دادیم. اگر بار دیگر حمله کنند که البته اکیداً توصیه می‌کنم چنین نکنند؛ پاسخ‌مان خیلی بدتر از قبل خواهد بود.

ترامپ در پیام دیگری مدعی شد: آمریکا اخیراً ۲ تریلیون دلار صرف تجهیزات نظامی کرده است. ارتش ما بهترین و بزرگترین در سطح جهان است! چنانچه ایران به یکی از پایگاه‌ها یا هر یک از شهروندان آمریکایی حمله کند؛ تعدادی از آن تجهیزات جدید، بی‌نظیر و زیبا را یک راست و بدون تردید حواله‌شان می‌کنیم.
ترامپ در حالی قدرت تجهیزات نظامی آمریکا را به رخ می‌کشد که پیشتر شماری از دولتمردان واشنگتن از جمله سناتور کریس مورفی در واکنش به اقدام نسنجیده وی مبنی بر شهادت سردار قاسم سلیمانی؛ هشدار داده بودند که «سردار سلیمانی شهید به مراتب خطرناک‌تر از وقتی است که وی در قید حیات بود» که این نشان از اذعان آمریکایی‌ها به برتری نیروی ایمان و اراده پیروان و دوستداران وی دارد.

از سوی دیگر واشنگتن به این حقیقت که پاسخ ایران به اقدام نظامی آمریکا حتمی و قاطعانه است؛ معترف است اما آنچه آمریکایی‌ها را سردرگم کرده عدم قطعیت درباره زمان، مکان و ابعاد پاسخ ایران است و ناآگاهی از همین موضوع نیز ترامپ را به هذیان‌گویی انداخته است.

گفتنی است رئیس جمهوری آمریکا در یکی از تازه‌ترین لفاظی‌های خود و از بیم انتقام سخت ایران، طی پیامی توئیتری به رجزخوانی علیه این کشور پرداخت.

وی مدعی شد در صورتی که ایران به اهداف یا منافع آمریکا حمله کند واشنگتن ۵۲ هدف در داخل ایران را برای حمله متقابل مشخص کرده است که برخی از آنها برای ایران و فرهنگ آن بسیار سطح عالی و حائز اهمیت است.

۱۳۹۸/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...