نسخه چاپی

بایدن: ترامپ بسیار خطرناك و بی‌مسئولیت است

نامزد پیشتاز دموكرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریكا با اشاره به توییت تهدیدآمیز رئیس‌جمهور آمریكا علیه ایران تأكید كرد كه دونالد ترامپ بسیار «خطرناك و بی‌مسئولیت است».


به گزارش نما، «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در واکنش به پیام توییتری بامداد امروز (یکشنبه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران و تهدید این کشور گفت که ترامپ «بسیار خطرناک و بی‌مسئولیت است».

اخبار بین‌الملل- رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش در پیامی توییتری با رجزخوانی علیه ایران نوشت: «ایران به صورت جسورانه در حال صحبت کردن درباره هدف قرار دادن منافع آمریکا در انتقام از خلاص کردن جهان از رهبر تروریست‌ها که یک آمریکایی را کشته و چند نفر دیگر را خیلی بد مجروح کرده، است».

وی ادامه داد: «در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا 52 سایت در داخل ایران (به نمایندگی از 52 آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد.»

بنا به گزارش پایگاه تحلیلی «پولتیکو»، بایدن قبل از آغاز مراسم کارزار انتخاباتی‌اش، ترامپ را متهم به اتخاذ گام‌های غیرمسئولانه متهم کرد و گفت: «هیچ رئیس‌جمهوری حق ندارد که کشور ما را بدون رضایت آگاهانه مردم آمریکا به سوی جنگ سوق دهد و در حال حاضر ما نمی‌دانیم که چه چیزی در ذهن این آدم می‌گذرد و ما هیچ ایده‌ای در این خصوص نداریم».

نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در خصوص اقدامات منفی ترامپ تصریح کرد: «او ما را از شرکایمان منزوی کرده است. او ما را از همپیمانان ناتوی ما جدا و منزوی کرده است».

بایدن سپس به توییت بامداد امروز ترامپ اشاره کرد و گفت: «او سرخود طوفان توییتی به راه انداخته است» و معلوم نیست که با مشورت مشاورانش این حملات توییتری را انجام می‌دهد یا بدون اطلاع آنها اقدام به چنین کارهایی می‌کند.

۱۳۹۸/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...