نسخه چاپی

اقدامات تحریك آمیز ترامپ آمریكایی ها را در معرض خطر قرار می دهد

رئیس مجلس نمایندگان آمریكا اقدامات نظامی و تحریك آمیز دولت ترامپ را موجب در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، نظامیان و دیپلمات های این كشور برشمرد.


به گزارش نما، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اظهار داشت که اقدامات نظامی و تحریک آمیز دولت ترامپ نظامیان و دیپلمات‌های این کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اخبار بین‌الملل- «نانسی پلوسی» در واکنش به اطلاع رسانی رسمی کاخ سفید به کنگره درباره حمله هوایی اخیر آمریکا در بغداد که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گردید، این گزارش را موجب برانگیختن پرسش‌های فوری و جدی درباره زمان بندی، شیوه و توجیه تصمیم دولت ترامپ برای دست زدن به اقدام خصمانه علیه ایران دانست.

وی ضمن انتقاد شدید از این اقدام نظامی غیرمعمول که بدون اطلاع کنگره صورت گرفت، آن را باعث بالا رفتن خطر برای شهروندان آمریکایی و ابهام در امنیت آنان برشمرد.

نانسی پلوسی گفت: من به عنوان رئیس مجلس نمایندگان مجدداً تاکید می‌کنم که دولت یک گزارش توجیهی جامع و فوری درباره اقدام نظامی مرتبط با ایران و گام‌های مورد نظر بعدی به کنگره ارائه دهد.

کاخ سفید روز شنبه به صورت رسمی کنگره را در جریان حمله هوایی بامداد جمعه در نزدیکی فرودگاه بغداد قرار داد.

گفتنی است که بامداد جمعه گذشته سردار قاسم سلیمانی و جمعی از اعضای نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به حشدالشعبی از جمله ابومهدی المهندس معاون رئیس هیأت این نیروها در حمله هوایی ناجوانمردانه آمریکا در بغداد به شهادت رسیدند.

۱۳۹۸/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...