نسخه چاپی

سرمربیگری استقلال برای فرهاد مجیدی زود است

پیشكسوت فوتبال ایران گفت: خیلی مهم است كه دستیاران مجیدی در لحظات حساس بازی چه راهنمایی به او بدهند و در تعویض‌ها چه تصمیمی گرفته شود!


به گزارش نما، مسعود اقبالی از اینکه فرهاد مجیدی جانشین آندره‌آ استراماچونی شده حس رضایتمندی ندارد و معتقد است این مربی تجربه لازم برای هدایت تیم بزرگی مانند استقلال را ندارد.

اخبار ورزشی- استقلال می‌تواند با فرهاد مجیدی هم موفق شود؟
خیلی نمی‌توان به این مهم امیدوار بود. فرهاد مجیدی تجربه کار در این سطح را ندارد و ممکن است با این ریسکی که کرد هم به خودش لطمه بزند و هم به استقلال. این مسئولیت برای او زود بود ولی امیدوارم که در کارش موفق شود.

اما او در دیدار‌های پایانی فصل قبل و حتی در لیگ قهرمانان نتایج خوبی گرفت.‌
نمی‌توان با چند بازی مقطعی درباره یک مربی اظهارنظر کرد. همیشه یک مربی را در طول یک تورنمنت طولانی مانند لیگ عیارسنجی می‌کنند و نگاه می‌کنند که روند حرکتی تیمش به چه ترتیب بوده و میزان بالا و پایین‌شدنش چقدر است.

چطور؟
او وقتی استقلال را در دست گرفت که وینفرد شفر تقریباً سیستم تیمش را برای تک‌تک نفرات تیم جاانداخته بود و بازیکنان استقلال چشم‌بسته تاکتیک تیمی‌شان را در زمین اجرا می‌کردند. مثل این مدت که استقلال هم بدون استراماچونی کارش را تقریباً انجام می‌داد، هر چند که ۵ امتیاز حساس را از دست داد. الان هم فرهاد استقلالی را در دست می‌گیرد که از نظر هماهنگی وضعیت خوبی بین نفراتش ایجاد شده است.

فکر می‌کنید باید همان دفاع سه نفره را اجرا کند؟
این بسته به نفراتش است. ضمن اینکه استقلال همه بازی‌هایش در لیگ را با این روش انجام داده و بازیکنان می‌دانند کجا بایستند و کجا و در چه کانال‌هایی حرکت کنند. مهم این است فرهاد بتواند در روز‌های حساس تصمیمات درست بگیرد.

نامجومطلق و یک مربی اسپانیایی هم کنارش هستند؟
مجید نامجومطلق هم تجربه زیادی در لیگ برتر ندارد ولی شاید مربی اسپانیایی که قرار است به تیم اضافه شود بتواند کمک‌حال کادر فنی باشد. این خیلی مهم است که دستیاران مجیدی در لحظات حساس بازی چه راهنمایی به او بدهند و در تعویض‌ها چه تصمیمی گرفته شود!

قرار است پاتوسی به استقلال برگردد! فکر می‌کنید با حضور او خط هافبک و حمله استقلال قدرتمندتر شود؟
نه! اتفاقاً فکر می‌کنم بازگشت پاتوسی خیلی کارایی ندارد. همین حالا هم خط هافبک استقلال با حضور فرشید اسماعیلی و علی کریمی عالی کار می‌کند. اصلاً ما بازیکنان خوبی داریم و نیازی نیست که بازیکن خارجی اضافه شود.

استقلال از پلی آف‌ها عبور می‌کند؟
اگر استقلال آنالیز دقیق و برنامه درستی داشته باشد از نظر نفری چیزی از دو تیم پیش‌رو کم نداریم و می‌توانیم از آن‌ها عبور کنیم ولی این به شرطی است که دقت لازم در بررسی حریف لحاظ شود. نکته مهم این است که در این مدت هواداران باید از سرمربی تیم حمایت کنند تا راه برای موفقیت تیم هموارتر شود.

۱۳۹۸/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...