نسخه چاپی

بیانیه مجلس در محكومیت ترور شهید سپهبد سلیمانی

نماینده مردم بهار و كبودرآهنگ در مجلس گفت: نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی آمریكا برای محكومیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را محكوم و بر پاسخگویی به این اقدام تروریستی تأكید كردند.


به گزارش نما، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تأکید کردند.

اخبار سیاسی- وی افزود: نمایندگان در این بیانیه خواستار برخورد جدی با عاملان این حادثه تروریستی و تصمیم‌گیرندگان اصلی آن شدند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا.

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و امید آزادی‌خواهان و مستضعفان بود، این شخصیت بی‌نظیر نماد بین‌الملل مقاومت بود،‌ با شهادتش اندیشه و منش مقاومت به صورت مضاعفی در جهان گسترده‌تر می‌شود و انشاءالله شهادت او آغازی به پایان حضور آمریکا در منطقه خواهد بود.

اقدام رذیلانه و بزدلانه دولت تروریست‌پرور آمریکا و شخص رئیس جمهور ابله این کشور در ترور این شخصیت بین‌المللی نه تنها نقض حاکمیت ملی عراق بلکه اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی و منطقه غرب آسیا بلکه کل جهان است لذا از مجامع بین‌الملل و دولت کشور دوست و برادر عراق انتظار داریم اقدامات قانونی را با جدیت پیگیری نمایند و از شورای عالی امنیت ملی و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم انتقامی سخت و قاطع را از این جنایتکاران تروریست در دستور کار خود قرار دهند.

بدیهی است ضرورت دارد اقدام متقابل قاطع که می‌باید در کمال قدرت و اقتدار با هوشیاری مدبرانه در وسعت خواست همه آزادگان و ظلم‌کشیدگان جهان از آمریکای جنایتکار صورت پذیرد، امنیت ملی جمهوری اسلامی و همه آحاد مردم تأمین نماید. لذا از همه قوا و نهادهای مرتبط می‌خواهیم با دقت و قدرت این خواسته ملی را به شکلی بازدارنده و قاطع محقق نمایند.

دولت جنایتکار آمریکا ماجراجویی خطرناکی را شروع کرد که هر گونه نرمش در برابر این دولت تروریستی زمینه را برای ماجراجویی‌های بعدی آمریکا فراهم می‌کند لذا ضروری است تا در حوزه دیپلماسی نیز اقدامات مجدانه از تمام ظرفیت ارتباطات و مجامع بین‌المللی صورت پذیرد، شکی نیست این اقدام تروریستی دولت آمریکا خلاف کلیه قواعد و معاهدات بین‌المللی بوده و مصداق بارز تروریست دولتی است و همه قوانین ملی و فراملی انتقاد در خور را مسلم ملت رشید ایران اسلامی می‌داند، انتظار است قوه قضائیه در کنار فعالیت‌های دیپلماسی کشور از طریق مجامع بین‌المللی جهت تنویر افکار عمومی ملت برای تحقق این خواسته بحق ملت سرافراز ایران اسلامی و دیگر آزادگان جهان که انتقام سخت و در خور است مهیا نماید. مجلس شورای اسلامی از هر گونه اقدامی جهت اجرای این مهم حمایت و پشتیبانی خواهد نمود.»

۱۳۹۸/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...