نسخه چاپی

پیش نویس قانون اخراج نیروهای آمریكایی از عراق امضا شد

پیش نویس قانون اخراج نیروهای آمریكایی از عراق از سوی ۱۷۰ نماینده پارلمان این كشور امضا شد.


به گزارش نما، پایگاه خبری الاتجاه در خبری فوری اعلام کرد که بیش از ۱۷۰ نماینده پارلمان عراق، پیش نویس قانون اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان را امضا کردند.

اخبار بین‌الملل- از سوی دیگر شبکه «رووداو» اعلام کرد که احزاب منطقه کردستان در پارلمان عراق اعلام کردند که در نشست امروز پارلمان عراق برای رای‌گیری درباره قانون اخراج نظامیان آمریکایی برگزار می‌شود، شرکت نخواهند کرد.

پیش از این برخی از نمایندگان احزاب مختلف منطقه کردستان تاکید کرده بودند که مخالف اخراج اشغالگران از کشور هستند به این بهانه که عراق هنوز به نظامیان آمریکایی نیاز دارد.
پارلمان عراق در پی درخواست‌های مداوم مردم این کشور برای تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور، با وجود فشارهای خارجی موجود و تماس‌های مکرر مقامات سیاسی آمریکایی و همپیمانان آمریکا، تصمیم داشت، شنبه (دیروز) نشستی را به این منظور برگزار کند اما به دلیل مراسم تشییع پیکر شهدای حمله روز جمعه آمریکا به جاده فرودگاه بغداد و شرکت نمایندگان در این مراسم، نشست بررسی این قانون را به امروز (یکشنبه) موکول کرد.

طی حمله بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) آمریکا به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون حشد الشعبی عراق به شهادت رسیدند.

۱۳۹۸/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...