نسخه چاپی

اتهام‌زنی سفیر اتحادیه اروپا در بغداد علیه ایران

سفیر اتحادیه اروپا در بغداد، ایران را به نقض حاكمیت عراق بعد از واكنش موشكی ایران و حمله به مهم‌ترین پایگاه آمریكا در عراق متهم كرد.


به گزارش نما، بعد از عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس به دست نظامیان تروریست آمریکایی، یک مقام اروپایی در بغداد به اتهام‌زنی علیه تهران پرداخت.

اخبار بین‌الملل- سفیر اتحادیه اروپا در بغداد امروز (چهارشنبه) ادعا کرد ایران با حمله موشکی به پایگاه «عین‌الاسد» حاکمیت عراق را نقض کرده است.

این در حالی است که به گفته مقامات ایرانی، عملیات موشکی به اطلاع مقامات عراقی رسیده است.
بامداد امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

۱۳۹۸/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...