نسخه چاپی

صالحی : حقوق بشر ؛‌ گفتمانی برای همه كشورها

عکس خبري -صالحي : حقوق بشر ؛‌ گفتماني براي همه کشورها

وزیر امور خارجه گفت: حقوق بشر باید به گفتمانی برای همه كشورها و ملتها تبدیل شود و نه فقط ملك شخصی بخش كوچكی از جامعه بین‌المللی تلقی گردد.

به گزارش نمابه نقل از واحد مرکزی خبر؛ علی‌اکبر صالحی در مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی حقوق بشر و فرهنگها که با موضوع فرهنگهای قضایی در حمایت از عدالت قضایی انسان دوستانه در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد افزود: بدون تردید موضوع اهانت به باورهای جوامع بشری، نقض آشکار حقوق بنیادین بشری محسوب می شود.
وی اضافه کرد: توهین و هجمه به باورهای مسلمانان در حالی است که بر اساس آموزه‌های آسمانی دین اسلام، همه ادیان و اعتقادات بشری دارای احترام و ارزش هستند و هیچ فرد یا گروهی حق تخطئه و بی‌حرمتی به اعتقادات دیگران را ندارد.
وزیر خارجه با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها در شهریور امسال در تهران گفت: در ماده ۴ بیانیه پایانی اجلاس تهران بر این نکته تاکید شد که مسائل حقوق بشری باید بر اساس همکاری و رویکردی سازنده، غیرگزینشی، عادلانه و به‌دور از ملاحظات سیاسی مد نظر قرار گیرد.
صالحی ابراز امیدواری کرد که حقوق بشر از شعار به شعور راه یابد و کرامت بشری از مرحله کلام به مرتبه مرام برسد که در این خصوص، جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تعالیم آسمانی اسلام، ارزشهای فرهنگی ایران و اهداف متعالی جنبش غیرمتعهدها همه تلاش خود را برای گسترش دامنه فعالیت این جنبش برای رسیدن به اهداف مترقیانه حقوق بشر به کار بسته است و از ابتکارات و پیشنهادهای متفکران و صاحبان اندیشه استقبال می کند.
وی افزود: امیدواریم مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی به عنوان تنها نهاد حقوق بشری وابسته به جنبش غیرمتعهدها، با ادامه فعالیتهای علمی خود و با برگزاری هم‌اندیشی‌هایی مانند این همایش، فضای مناسبی برای گفتمان بین‌فرهنگی در ابعاد جهانی درباره حقوق بشر فراهم کند.

۱۳۹۱/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...