نسخه چاپی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

«مركز جامع تخصصی قرآن» در پایتخت راه اندازی می شود

به گزارش نما  به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه در نشست هماهنگی برای راه اندازی خانه قرآن در تهران که با حضور جاودانی مدیرکل ارشاد استان تهران، مسجد جامعی عضوکمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، حیدری شهردار منطقه پنج و حجت الاسلام عبداللهیان رییس موسسه معارف اسلامی امام رضا (ع) استان قم که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد؛ اظهار داشت: ما در سطح شهر تهران مرکز پژوهشی متمرکزی برای فعالیت‌های قرآنی نداریم و برنامه‌هایی را در این زمینه در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: موسسه تخصصی پژوهشی قرآنی امام رضا (ع) در قم مرکز گسترده‌ای را با جمع آوری بالغ بر ۲۱ هزار پایان نامه و پژوهش قرآنی ایجاد کرده اند؛ بنابراین نیازمند فضایی هستیم تا این پژوهش‌ها برای بهره مندی قرآن پژوهان در دسترس قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: خوشبختانه رقم قابل ملاحظه‌ای از پایان نامه‌ها و پژوهش‌های قرآنی وجود دارد و این دانشی که در این سال‌ها انباشت شده در یک جا مجتمع و متمرکز نشده و به همین دلیل قابل استفاده نیست.

وی، کمک برای ایجاد یک مرکز جامع تخصصی قرآن را از جمله وظایف شهرداری تهران دانست و افزود: بناداریم از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز در این راستا بهره ببریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: قرار است مرکز جامع پژوهش‌های قرآنی تهران در مجتمع فرهنگی نور شکل بگیرد و این مجتمع به مرکز جامع تخصصی قرآن تهران تبدیل شود.

به گفته جوادی یگانه، هم اکنون تمام پژوهش‌ها و پایان نامه‌های قرآنی در مرکز قم موجود است که باید هم در قالب مکتوب و فیزیکی و هم دیجیتال در اختیار پژوهشگران و فعالان قرآنی قرار گیرد.

وی، از مجتمع نور به عنوان مناسب‌ترین مکان در شهر تهران برای اختصاص به پژوهش‌های قرآنی یاد کرد و افزود: ما به عنوان معاونت اجتماعی و شهرداری منطقه مفتخریم که با تسهیل سازی و آماده کردن فضای لازم، در عرصه ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی گام برداریم.

۱۳۹۸/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...