نسخه چاپی

بیانیه عدم تعهد در واكنش به عدم صدور روادید برای ظریف

۱۲۰ كشور عضو جنبش عدم تعهد اقدام آمریكا درعدم صدور روادید برای وزیر خارجه ایران به منظور شركت در نشست شورای امنیت را مردود خواندند.


به گزارش نما، کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در نیویورک، روز جمعه با صدور بیانیه ای اقدام دولت آمریکا در عدم صدور روادید برای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران جهت شرکت در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل را قویا مردود خوانده و آن را نقض فاحش توافقنامه مقر، بین سازمان ملل و دولت آمریکا و همینطور حقوق بین الملل برشمردند.

اخبار سیاسی- در این بیانیه، 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد با اشاره به مصوبه وزاری امور خارجه این جنبش مبنی بر ابراز نگرانی شدید از تاخیر یا عدم صدور رواید جهت شرکت نمایندگان اعضای این جنبش در نشست های سازمان ملل، تاکید شده است که ملاحظات سیاسی کشور میزبان نبایستی مانعی در جهت مشارکت کشورهای عضو سازمان ملل در نشست های این سازمان باشد.

اعضای جنبش عدم تعهد در این رابطه از همه کشورهایی که میزبان نشست های سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی هستند درخواست نموده اند تا بدون اعمال تبعیض و تاخیر ناموجه، وظیفه قانونی خود را در صدور روادید برای نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل انجام دهد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...