نسخه چاپی

افزایش نرخ جوجه یك روزه چیست ؟

عکس خبري -افزايش نرخ جوجه يک روزه چيست ؟

عضو هیات مدیره كانون سراسری مرغداران گوشتی ایران با بیان اینكه قیمت هر قطعه جوجه یك روزه به سه هزارو ۴۰۰ تومان رسیده است گفت: این رشد ۱۶ درصدی به دلیل افزایش تقاضا برای شب عید و كاهش تولید جوجه یك روز است.

به گزارش نما ،«برومند چهارآیین» قیمت تمام شده تولید هر قطعه جوجه یک روزه را بین یک هزار و ۸۰۰ تا یک هزار و ۹۵۰ تومان عنوان کرد و افزود: با توافق تولیدکنندگان جوجه یک روزه، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و کارگروه تنظیم بازار و با در نظر گرفتن سود ۲۰ درصدی، قیمت جوجه یک روزه دو هزار و ۵۵۰ تومان تعیین شده بود.

چهارآیین اضافه کرد: اکنون تولیدکنندگان، جوجه یک روزه را یک هزار تومان بیش از نرخ مصوب به تولیدکنندگان مرغ گوشتی می فروشند که منطقی نیست.

تولیدکنندگان در انتظار تعیین تکلیف قیمت واکسن طیور

وی یکی از معضلات تولیدکنندگان صنعت طیور را تعیین تکلیف نشدن قیمت واکسن دانست و افزود: دولت اعلام کرده که تولیدکنندگان واکسن مورد نیاز را با قیمت بازار خریداری کنند تا پس از قیمت گذاری ما به التفاوت نرخ کالا به تولید کنندگان بازگردانده شود.

چهارآیین اظهار داشت: این در حالیست که اکنون تولیدکنندگان روی هر کیلوگرم مرغ تولیدی حدود ۱۶۰۰ تومان ضرر می دهند که بالا بودن قیمت هزینه های تمام شده تولید و اعلام نشدن نرخ واقعی واکسن نیز بیش از پیش مشکلات را افزایش داده است.

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه دولت ما به التفاوت نرخ واکسن و ریزمغذی ها را قابل بازگشت عنوان کرده است گفت: قیمت واقعی نرخ واکسن و ریزمغزی ها باید از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین و اعلام شود.

وی تصریح کرد: پیش از این قیمت هر دو هزار و ۵۰۰ دز واکسن طیور ۱۰۰ هزار تومان برای تولیدکنندگان تمام می شد که امروز این نرخ در بازار به ۴۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

چهارآیین افزود: قیمت واکسن در حالی افزایش یافته که نرخ جهانی این کالاها ثابت بوده است.

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی افزود: حتی اگر این کالاها بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت پیدا می کردند نیز نباید نرخ این کالا به ۴۸۰ هزار تومان می رسید.

منبع: ایرنا

۱۳۹۸/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...