نسخه چاپی

رسانه‌ها و محافل غربی با پاسخ نظامی ایران به آمریكا چطور برخورد كردند؟

كوچك‌سازی عملیات موشكی علیه پایگاه نظامی عین‌الاسد در رسانه های غربی

عکس خبري -کوچک‌سازي عمليات موشکي عليه پايگاه نظامي عين‌الاسد در رسانه هاي غربي

فرار آمریكا از شكست و ناتوانی در مقابل جمهوری اسلامی ایران سبب شد غربی‌ها برای لاپوشانی ضربه سنگینی كه از سپاه خورده‌اند، از تكنیك‌های رسانه‌ای بهره بگیرند.

فرار آمریکا از شکست و ناتوانی در مقابل جمهوری اسلامی ایران سبب شد غربی‌ها برای لاپوشانی ضربه سنگینی که از سپاه خورده‌اند، از تکنیک‌های رسانه‌ای بهره بگیرند. آنها در مرحله اول به دنبال کوچک‌سازی عملیات موشکی علیه پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق بودند. پس از آن نیز موضوع سقوط هواپیمای بوئینگ را در سر خط خبرهای خود قرار دادند تا به این صورت جامعه جهانی را از شکست سنگینی که نصیب آمریکا شده بود، منحرف کرده و عملیات غرورآفرین سپاه را تا حد ممکن کم اهمیت جلوه دهند. هدف قرار دادن بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه که در 75 سال گذشته بی‌سابقه بوده، با سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ امری مجزاست که رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند جای موضوع اصلی را با موضوع دیگری که به مراتب از درجه اهمیت پایین‌تری برخوردار بود، جابه‌جا کنند؛ اما واقعیت امر چیست؟
صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، متأسفانه سقوط پرواز شماره 752 روز چهارشنبه بر اثر خطای انسانی در پدافند هوایی اتفاق افتاده است. اعلام نتایج بررسی کارشناسی به صورت رسمی از سوی بالاترین نهاد نظامی و بیانیه عالی‌ترین مقام اجرایی کشور درباره این موضوع نشان می‌دهد، ماهیت و اساس نظام جمهوری اسلامی کاملاً متفاوت با ماهیت و سیاست‌های غرب به ویژه آمریکایی‌هاست. در حالی‌که طبق اخبار برخی از رسانه‌ها و تصاویر موجود، در عملیات موشکی سپاه به پایگاه تروریست‌های آمریکایی، تجهیزات نظامی بی‌شماری منهدم و ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشته شده است، مقامات آمریکایی از جمله دونالد ترامپ موضوع خسارت‌های وارد شده را کاملاً سانسور کرده‌اند و حتی اجازه حضور رسانه‌ها را نیز به پایگاه عین‌الاسد نداده‌اند، اما جمهوری اسلامی ایران به دور از فضاسازی رسانه‌ای و لاپوشانی کردن حقیقت، با صداقت به خطای انسانی پدافند هوایی در سقوط بوئینگ تهران‌ـ کی‌اف اذعان و بر برخورد قانونی با خطاهای رخ داده تأکید می‌کند. این موضوع می‌تواند میزانی برای سنجش جایگاه افکار عمومی در بین مقامات جمهوری اسلامی ایران با مقامات ایالات متحده آمریکا باشد.
نکته آخر اینکه هنوز جعبه سیاه هواپیمای 737 بوئینگ بررسی نشده است و باید منتظر اخبار دقیق‌تر در این زمینه ماند، اما آنچه باید مدنظر قرار بگیرد، این است که نباید سیلی محکم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آمریکا در هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد کمرنگ شود و فرایند خروج آمریکا از منطقه به حاشیه برود.

۱۳۹۸/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...