نسخه چاپی

وزیر خارجه پاكستان یكشنبه در تهران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سفر فردا (یكشنبه) وزیر خارجه پاكستان به تهران خبر داد.



به گزارش نما، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان فردا (یکشنبه) ۲۲ دی ماه برای دیدار و گفتگو با محمدجواد ظریف همتای ایرانی و سایر مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می‌کند.

اخبار سیاسی- «شاه محمود قریشی» و «محمدجواد ظریف» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان یکشنبه ۱۵ دی ماه در گفتگویی تلفنی جدیدترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پس از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.وزیر امور خارجه پاکستان شهادت سردار سلیمانی را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

وزیر خارجه قطر نیز شنبه هفته گذشته 14 دی ماه و یک روز بعد از ترور شهید سپهبد سلیمانی توسط رژیم آمریکا، به تهران سفر و با ظریف و دیگر مقامات ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

«سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در اسلام‌آباد نیز دیروز (جمعه) در دیدار با وزیر خارجه پاکستان درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به رایزنی پرداخت.

پس از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اینکه کشورش بخشی از تنش‌ها نخواهد شد، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان را مامور سفر به آمریکا، عربستان سعودی و ایران کرد تا با مقامات این ۳ کشور رایزنی کند.

وزیر خارجه پاکستان قرار است پس از ایران به عربستان سعودی سفر کند و از آنجا هم عازم واشنگتن خواهد شد. براساس اخبار اعلام شده، شاه محمود قریشی دوشنبه (۲۳ دی ماه) در عربستان و چهارشنبه (۲۵ دی ماه) نیز در واشنگتن خواهد بود.

۱۳۹۸/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...