نسخه چاپی

قالیباف:با فساد اداری نمی‌توانیم مبارزه كنیم

هیچ فردی در طرح تفصیلی نمی‌تواند ورود كند ما با فساد اداری نمی‌توانیم مبارزه كنیم، باید یك سیستم اداری تعریف شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف در نوزدهمین گردهمایی شهرداران کلان‌شهرهای کشور اظهار داشت: نکته مورد توجه این است که در شهرداری‌ها مسائل روز مره زیاد است و هرگز نمی‌شود از این مسائل گذشت.

وی ادامه داد: کارهای روزمره تکراری است تنها اگر یک روز به این مسائل بی توجهی کنیم مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.

قالیباف افزود: چالش‌های بسیاری در کنار فعالیت‌ها و اقدامات داریم و با سایر سازمان‌ها و مردم درگیر هستیم.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم در یک نظام و سیستم اسلامی کار می‌کنیم، یادآور شد: باید در برابر قانون انقلاب و خون شهیدان احساس وظیفه کنیم. در نتیجه باید به صورت یک مجموعه یکپارچه عمل کرد.

وی به پیشرفت مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: پیشرفت زمانی در جامعه حاکم می‌شود که آن جامعه مولد باشد و تولید ثروت معرفت، منزلت و قدرت کند.

قالیباف افزود: این امر در مراکز تولید و مصرف اتفاق می‌افتد که همان کلانشهرها است.

شهردار تهران یادآور شد: اگر دولتمردان نگاه را اصلاح کنند و بر حلقه گمشده برنامه پیشرفت بنگرند بروکراسی اداری و تنش‌های تلخ رفتارهای غیر منطقی و کوچک را ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه زمانی مسائل کوچک برای انسان‌ها بزرگ می‌شود که انسان کوچک باشد گفت: مشکلات شهرداری‌ها در دو دسته ساختاری و کارکردی تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: باید یک تفکیک کار ملی و محلی صورت گیرد چون که دولت نیز نمی‌تواند تمامی امور را در دست بگیرد چه برسد به شهرداری‌ها.

قالیباف بیان داشت: در مدیریت یکپارچه شهری به دنبال گرفتن امور در دست نیستیم و هر گونه تمرکز باعث عقب افتادگی، کندی کار و آزار مردم می‌شود که این گناهی نابخشودنی است.

وی تاکید کرد: در اصلاح ساختار باید بتوان رویکرد‌ها را اصلاح کرد چرا که در یک نظام اسلامی با تمام شئونات مردم سر و کار داریم.

شهردار تهران در ادامه نوزدهمین گردهمایی شهرداران کلانشهرهای کشور بیان داشت: مدیر موفق کسی نیست که بیشترین فضای سبز، تونل و پل ساخته باشد از نظر اسلامی معتقدیم که پیشرفت در بعد مادی انسان‌ها تاثیر گذار است.

وی افزود: هر چقدر در جامعه ربا، و ریا بیشتر شود باید به آن مدیر نمره قابل قبولی ندهیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ما با روح و روان مردم و فرهنگ عمومی سر و کار داریم گفت: اگر اسراف بد است باید در سبک زندگی اصلاح شود. شهرداری‌ها در سبک زندگی باید اقدام کنند.

قالیباف افزود: اگر بخواهیم عدالت هم انجام دهیم باید پیشرفت داشته باشیم حتی اگر بخواهیم کرامت انسان‌ها را حس کنیم باید پیشرفت مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دوستان در شورای شهر مسئولیتی دارند و شورای شهر نیز از شهرداری توقع دارد که گزارش اقدامات از پیشرفت‌ها را ارائه دهد.

قالیباف تاکید کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است و باید به مردم توجه بیشتری کند.

وی با بیان اینکه شهردار باید قدرت نه گفتن را داشته باشد بیان داشت الزاما هر رضایتی موفقیت نیست و هر رضایتی خدمت به خلق خدا نیست و باید نه گفتن را یاد بگیریم.

شهردار تهران بیان داشت: در بازدید‌ها سؤال می‌کنند که جواب نامه‌ها را نداده‌اید؛ «نه» نیز جواب است. بی احترامی به مردم بی پاسخی است.

قالیباف با اشاره به اینکه اگر شهرداری را در مدار سیستمی قرار ندهیم هیچ کاری نمی‌توانیم کرد، گفت: باید تلاش کنیم و دخالت انسان‌ها و عناصر را به حداقل برسانیم.

وی افزود: تا زمانی که بنده بتوانم دستور دهم دو طبقه به یک ساختمان اضافه و یا کم شود، فساد انگیز است.

شهردار تهران افزود: یک عنصر رده 40 به جای همه تصمیم می‌گیرد و 10 سال بعد می‌فهمیم که فلان اتفاق افتاده است.

قالیباف تاکید کرد: هیچ فردی در طرح تفصیلی نمی‌تواند ورود کند ما با فساد اداری نمی‌توانیم مبارزه کنیم، باید یک سیستم اداری تعریف شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه باید در شهر یک اقدام جهادی صورت بگیرد گفت: بنده معتقدم شهرداری که نتواند کارمندانش را توجیه کند نمی‌تواند شهر را اداره کند. هیچ مدیری نباید جرات کند بگوید که از شهردار بیشتر کار می‌کند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ جهادی گذشت، محبت، غضب و عقل نیز کاربرد دارد گفت: اگر اختلافی بین شورای شهر و شهرداری‌ها به وجود آید هر دو طرف مقصر هستند.

وی خاطرنشان کرد: خواهش بنده این است که هرگز اختلافی بین شورای شهر و شهرداری‌ها به وجود نیاید چرا که جزء سم مهلک چیزی دیگری ندارد.

قالیباف به شهرداران توصیه کرد اگر ناگزیر به اختلاف با شوراهای شهر شدید از شهرداری‌ها استعفا دهید.

شهردار تهران با بیان اینکه هیچ شورای در کشور سیاسی ‌تر از شورای شهر تهران نیست گفت: تا امروز که حدود 7 و 8 سال است در شهر تهران فعالیت می‌کنیم جز برای کار اقدام دیگری در شهر انجام نمی‌دهیم. در حوزه کارشناسی بعضی از موضوعات در دستور جلسات است که بحث‌های مختلفی می‌شود ولی نهایتا همه متعهد هستیم که تصمیم کارشناسی شده را اجرایی کنیم.

قالیباف بیان داشت: اختلاف بین شورای شهر و شهرداری نباید باشد و همه باید یک روحیه جهادی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تا درون شهرداری‌ها درست نشود شهری درست نخواهد شد. شهرداری که درون شهرداری را نتواند در کنترل داشته باشد نمی‌تواند اقدامی کند.

شهردار تهران اظهار داشت: در شهرداری یک ضلع مردم شهرداری و شورای شهر هستند که شهردار باید توازن را در این 3 ضلع رعایت کند.

۱۳۹۱/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...