نسخه چاپی

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سفرش به دبی را به دلایل امنیتی به تعویق انداخت

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه وزیر خارجه این رژیم سفر خود به دبی را به دلایل امنیتی پس از ترور سردار سلیمانی به تعویق انداخت.


به گزارش نما، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سفر برنامه ریزی شده خود به دبی را به تعویق انداخت.

اخبار بین الملل - کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه اعلام کرد:« سفر کاتص در پی ایجاد تنش‌های امنیتی در منطقه از زمان ترور سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تعویق افتاد.»

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی ،کاتص قرار بود برای نخستین بار طی بیست سال گذشته برای برگزاری یک سلسله نشست‌ها با مقامات اماراتی به دبی برود، اما این سفر به توصیه مقامات امنیتی اسرائیل لغو شد.

بر اساس این گزارش سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به دبی از پیش برای نیمه‌های ژانویه برنامه ریزی شده بود.

کاتص در ژوئیه گذشته هم با سفر به ابوظبی و حضور در یک کنفرانس مربوط به سازمان ملل با دبیرکل سازمان ملل و یک مسؤول ارشد اماراتی دیدار کرده بود.

رژیم صهیونیستی برای حضور در نمایشگاه اکسپو 2020 در بندر دبی آماده می‌شود و تلاش می‌کند از این طریق روند عادی سازی روابط خود با کشورهای عربی را تسریع بخشد.

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی هدف کاتص از برگزاری نشست های سیاسی با مقامات امارات تقویت توافقنامه‌های عدم تخاصم با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است، یعنی همان طرحی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دولت آمریکا ارائه دادند.

رژیم صهیونیستی در دسامبر گذشته اعلام کرد که «یووال روتیم»، مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل اوراق رسمی جهت مشارکت اسرائیل در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو که در دبی برگزار می‌شود امضا کرده است.

نمایشگاه بین المللی اکسپو برای به نمایش گذاشتن جدیدترین دستاوردها و خلاقیت‌های بشری از سراسر دنیا هر پنج سال یک بار در یک کشور برگزار می شود و قرار است در سال ۲۰۲۰ از ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۸ مهر ۱۳۹۹) تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ (۲۱ فروردین ۱۴۰۰) در بندر دبی در امارات متحده عربی برگزار شود.

در همین حال پیشتر گزارش‌های تایید نشده ای درباره پشتیبانی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساند سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانشان منتشر شده است.

به عقیده کارشناسان، توئیت اخیر "مایک پامپئو" وزیر خارجه آمریکا و قدردانی وی از رژیم صهیونیستی برای آنچه مقابله با تروریسم خوانده بود نیز تایید تلویحی مشارکت رژیم صهیونیستی در این جنایتکارانه است.

۱۳۹۸/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...