نسخه چاپی

چه كساني"عيال الله" براي‌شان اهميت دارد؟

رابطه عجیب برخی امضاها و نطق‌ها در مجلس

عکس خبري -رابطه عجيب برخي امضاها و نطق‌ها در مجلس

روز گذشته و در پی تذكر دلسوزانه احمد توكلی در مجلس یكی دیگر از نمایندگان ملت نیز كه چندی پیش امضای حمایتش از متهم حوادث كهریزك منتشر شد نطقی را ایراد كرد كه باعث تعجب بسیاری شد.

به گزارش نمابه نقل از افکارنیوز، فوت تلخ و ناگوار یک وبلاگ نویس ایرانی در زمان تحقیق پلیس این روزها نقل محافل ضد انقلاب است.

هرچند که این مانورهای حقوق بشری توسط رسانه های غربی که روزانه در کشورهایشان جنایات ضدبشری صورت می گیرد مضحک و خنده دار به نظر می رسد اما وقوع این اتفاق در کشورمان که قرار است بر مبنای احکام شرع مقدس اسلام اداره شود و کشوری که مقتدای خود را امام علی علیه السلام برگزیده است بسیار ناگوار و دردناک است.

اما نوع مواجهه با این اتفاق دردناک در میان مسئولان بسیار قابل تامل است و نشان از نوع بینش این افراد به مردم یعنی "عیال الله" دارد.

روز گذشته بود که دکتر احمد توکلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع خواستار برخورد با خاطیان شد و نشان داد که در جمهوری اسلامی می توان بدون وسط کشیدن کلیات نظام، حساب اشتباهات را از آن جدا کرد و مسئولانه وارد ماجرا شد و این خط توسط قوه قضاییه هم پیگیری شد و این قوه در اطلاعیه مسئولانه ای قول داد که در اسرع وقت موضوع را پیگیری می کند.

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در اطلاعیه خود آورده است: در جمهوري اسلامي ايران حقوق همه شهروندان، حتي متهمان و دستگير شدگان، طبق قوانين حاكم به ويژه مقررات قانون احترام به آزادي هاي مشروع و حفظ حقوق شهروندي مصوب سال ۱۳۸۳ و دستورالعمل اجرايي آن، محفوظ بوده و خواهد بود. ستاد حقوق بشر اميدوار است كه پيگيري سريع و قاطع اين پرونده نمونه روشني از عزم جدي تشكيلات قضايي براي برخورد با هرگونه تخلفي از اجراي قانون و رعايت حقوق شهروندان باشد.

اما در این میان واکنش برخی دیگر از افراد که باید مدافع حقوق مردم و پیگیر اجرای احکام اسلامی باشند قابل تامل است.

روز گذشته و در پی تذکر دلسوزانه احمد توکلی در مجلس یکی دیگر از نمایندگان ملت نیز که چندی پیش امضای حمایتش از متهم حوادث کهریزک منتشر شد نطقی را ایراد کرد که باعث تعجب بسیاری شد.

این نماینده در نطق خود از موضع تنها"دلسوز نظام" گفت: دلم برای مظلومیت نظام می سوزد!

مهدی کوچک زاده که با واکنش ابوترابی مواجه شد با حمله به احمد توکلی به خاطر مطرح کردن موضوع در صحن علنی، افزود: اگر شما مایل نیستید حرف بزنم، بگویید حرف زده نشود؛ چراکه من بیشتر از اینکه آبروی خودم مهم باشد، آبروی نظام مهم است!

هرچند که این نماینده مردم مشخص نکرد امضایش پای حمایت از مرتضوی در راستای دلسوزی برای نظام و حفظ آبروی آن بوده است یا نه اما تاکنون از اقدامات دلسوزانه اش برای مردم در گرانی های کمرشکن اخیر و بازار ملتهب ارز و سکه نیز سخنی به میان نیاورده است.

حال آن چه در این گیر و دار مهم به نظر می رسد پیگیری مجدانه موضوع فوت این شهروند توسط قوه قضاییه است تا درس عبرت برای سایرینی باشد که پس از گذشت بیش از سه دهه هنوز فراموش کرده‌اند که در جمهوری اسلامی تنفس می کنند.

۱۳۹۱/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...