نسخه چاپی

دو استعفای دیگر در مدیریت بی‌بی‌سی

شبكه بی‌بی‌سی اعلام كرد كه دو مدیر دیگر این شبكه نیز در ادامه پرونده اتهام زنی به سیاستمدار انگلیسی از سمت خود كناره‌گیری كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، شبکه بی‌بی‌سی از کناره‌گیری دو مدیر ارشد دیگر این شبکه خبر داد. «هلن بوئدن» مدیر اخبار و «استیو میچل» معاون وی دو مدیری هستند که در ادامه بحران اخیر بی‌بی‌سی از سمت خود کناره‌گیری کردند.

روز گذشته هم «جورج انتویسل» که هنوز دو ماه از انتصابش به سمت مدیر کلی بی‌بی‌سی نگذشته بود، در پی فشارهای سیاسی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

بحران بی‌بی‌سی پس از آن آغاز شد که در برنامه نیوزنایت این شبکه، اتهاماتی در پرونده سوءاستفاده جنسی از کودکان علیه یکی از سیاستمداران کهنه‌کار انگلیسی مطرح شد.

«لرد مک آلپاین» سیاستمدار سابق انگلیسی است که ادعاهای مطرح شده در برنامه نیوزنایت به وی نسبت داده شده است. آلپاین به صورت غیرمستقیم از سوی فردی به نام «استیو میشام» متهم شده است که چند دهه قبل، او را در یک مرکز نگهداری کودکان در ولز مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است.

بی‌بی‌سی از ماه گذشته درگیر پرونده فساد اخلاقی «جیمی سویل» مجری و ستاره سابق خود است و در این مسیر متحمل خسارات زیادی شده است. سویل مجری دهه 70 و 80 بی‌بی‌سی است و سال قبل در سن 84 سالگی درگذشته است. با مرگ او ادعاهای زیادی در مورد فساد اخلاقی او مطرح شده و به نحوی که پلیس اعلام کرده است که 300 شکایت آزار جنسی کودکان از سویل مطرح است. این پرونده و شائبه اطلاع مدیران بی‌بی‌سی از فساد اخلاقی سویل، به خودی خود بحران بزرگی را برای این شبکه به وجود آورد. به نحوی که افرادی چون «جان سیمپسون» این پرونده را بدترین بحران 50 سال اخیر در بی‌بی‌سی خوانده است.

۱۳۹۱/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...