نسخه چاپی

واكنش توئیتری پامپئو به هدف قرار گرفتن پایگاه هوایی «بلد»

وزیر خارجه آمریكا حملات راكتی یكشنبه‌شب به پایگاه هوایی «بلد» در شمال بغداد را كه در آن نیروهای آمریكایی هم مستقر هستند، نقض حاكمیت عراق دانست.


به گزارش نما، «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا بامداد دوشنبه به حملات راکتی به پایگاه هوایی «بلد» که در آن نیروهای آمریکایی و عراقی مستقر هستند، واکنش نشان داد.

اخبار بین الملل - پامپئو در صفحه توئیتر خود نوشت: «از حمله موشکی جدید به پایگاه هوایی عراقی عصبانی هستیم و از دولت عراق می‌خواهم که مسئولان این حمله را مجازات کند».

وی همچنین بر لزوم توقف آنچه که آن را نقض حاکمیت عراق از سوی گروه‌های مسلح خوانده، تاکید کرد

این درخواست مایک پامپئو از دولت عراق در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا خود بزرگترین ناقض حاکمیت عراق محسوب می‌شود.

در پی اقدام ترویستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد، دولت عراق در نامه خود به شورای امنیت حمله آمریکا به مجاورت فرودگاه بغداد را نقض حاکمیت عراق خواند.

از سوی دیگر، آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق حمله هوایی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد را که منجر به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش شد، «نقض حاکمیت عراق» برشمرد.

یکشنبه شب پایگاه هوایی بلد واقع در استان صلاح الدین که در آن نیروهای آمریکایی هم مستقر هستند، هدف حمله چند موشک کاتیوشا قرار گرفت.

۱۳۹۸/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...