نسخه چاپی

مرگ ۴۹۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی

عکس خبري - مرگ ??? نفر بر اثر تصادفات رانندگي

مدیركل پزشكی قانونی مازندران گفت: در 9 ماه اول امسال ۴۹۵ نفر شامل ۳۷۷ مرد و مابقی زن بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند كه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشت.

به گزارش نما ،علی عباسی با اشاره به کاهش سه درصدی تلفات حوادث رانندگی در محور برون شهری و راه روستایی تصریح کرد: جاده‌های درون شهری با ۱۳۶ فوتی و افزایش ۲۱ درصدی و محور برون شهری و راه روستایی با ۱۳۶ فوتی ناشی از تصادف با کاهش ۲۱ درصدی به ثبت رسید.

وی افزود: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری با ۲ هزار ۵۱۵، بابل با هزار ۸۳۹ و آمل، هزار ۳۸۷ و شهرستان فریدونکنار با ۲۳۲ کمترین فوتی گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف ۱۷۵ نفر از افراد عابر، ۱۱۵ نفر راننده، ۱۰۴ نفر سرنشین ،۹۲ نفر موتورسوار و ۹ نفر هم دوچرخه سوار هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در نه ماه امسال، ۱۲ هزار و ۸۸۹ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشت.

این مقام اجرایی استان ضمن اشاره به بومی بودن ۴۳۰ نفر (۸۷ درصد) از فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

منبع مهر

۱۳۹۸/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...