نسخه چاپی

نواری كه به جای دستكش دست سربازان را گرم می كند

عکس خبري -نواري که به جاي دستکش دست سربازان را گرم مي کند

محققان نواری ابداع كرده اند كه روی دست سربازان بسته می شود و در هوای سرد دستان او را گرم نگه می دارد تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش نما به نقل از دیلی میل، گروهی از محققان که با ارتش آمریکا همکاری می کنند فناوری جدیدی ابداع کرده اند تا در محیط های سرد، دست های سربازان را بدون استفاده از دستکش گرم نگه دارند.


این دستگاه جدید در حقیقت یک نوار گرمابخش است که دور ساعد فرد پیچیده و با یک باتری کوچک فعال می شود.


جان کاستلانی یکی از محققان در مرکز تحقیقات ارتش آمریکا در بوستون این فناوری را ابداع کرده است. نوار مذکور گرما را به بخش بالایی ساعد منتشر می کند و در نتیجه از انقباض رگ های خونی در مجاورت هوای سرد جلوگیری می شود.




تاثیرگذاری این نوار به اندازه ای است که به رگ های خونی موجود در دست می رسد و گردش خون در کف دست را کنترل می کند تا از حرکات این عضو بدن پشتیبانی شود.


کاستلانی در این باره می گوید: فردی که راحت است می تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد، راحتی اهمیت زیاد دارد.


در هوای سرد رگ های خونی منقبض می شوند تا دمای بدن را حفظ کنند. پوشیدن دستکش این تاثیر انقباظی را از بین می برد اما وجود یک لایه اضافی روی انگشتان دست، اختلالی در حرکات دست به وجود می آورد.


 کاستلانی و همکارانش برای آزمایش این نوار عملکرد افرادی در یک اتاق سرد (با دمای حدود ۳۳ درجه فارنهایت) را بررسی کردند. از این افراد خواسته شد تا گل میخ هایی را در یک تخته ای مخصوص قرار دهند. محققان متوجه شدند گروهی از افراد که این نوار روی ساعد آنها بسته شده بود در مقایسه با افرادی که بدون دستکش بودند،  ۵۰ درصد عملکرد بهتری داشتند. همچنین قدرت انگشتان افرادی که از این نوار استفاده کردند ۹۰ درصد بیشتر از بقیه بود.


 محققان در حال حاضر مشغول توسعه نسخه ای از این نوار هستند که قادر است تا ۴ ساعت گرمای مداوم تولید کند . پیش بینی می شود ۲ تا ۳ سال دیگر این فناوری برای سربازان قابل استفاده باشد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...