نسخه چاپی

رضایت از زندگی یكی از عوامل اصلی نشاط اجتماعی است

عکس خبري -رضايت از زندگي يکي از عوامل اصلي نشاط اجتماعي است

استاندار آذربایجان شرقی با تاكید بر این‌كه رضایت از زندگی یكی از عوامل اصلی نشاط اجتماعی است، گفت: ظاهرا در این دنیای ماشینی، پول درآوردن تبدیل به هدف اصلی در زندگی شده است در حالی كه هدف زندگی این نیست.

به گزارش نما ،محمدرضا پورمحمدی در همایش پویایی و نشاط اجتماعی در تبریز، با بیان این‌که دانشگاه تبریز افتخار دانشگاه‌های کشور و مشهدالشهدا است، گفت: ۲۷ دی ماه مصادف با سالروز شهادت ۲۲ نفر از دانشجویان فرهیخته‌ی این دانشگاه در اثر بمباران رژیم بعثی در سال 65 است، یاد این شهیدان و تمامی شهدای اسلام و شهدای سانحه‌ی سقوط هواپیمایی را گرامی می‌داریم.


وی با بیان این‌که در گذشته، یک هم‌پیوندی، شادابی و نشاط در بین خانواده‌ها وجود داشت، اظهار کرد: گسست و شکاف نسلی در گذشته وجود نداشت؛ چرا که فرزندان با پدر و مادر زندگی می‌کردند و دور هم بودند، البته ما نمی‌گوییم  به دوران عتیق و بدون تکنولوژی برگردیم ولی معتقدم هر چیزی که به دست می آوریم در مقابل، چیزی را از دست می‌دهیم.


پورمحمدی ادامه داد: در حال حاضر، تحولاتی در زندگی ما رخ داده است و معتقدم رفاه نسبی زمان فعلی قابل مقایسه با زندگی گذشته نیست، اکنون امکانات خوبی برای زندگی داریم ولی نیاز را به احساس نیاز تبدیل کردیم و رضایت مندی وجود ندارد در عین حال که شرایط خوبی حاکم است، ولی همه ناراضی هستند .


وی با بیان این‌که وجود پویایی، نشاط و انگیزش، پیش شرط توسعه‌ی جامعه است، تاکید کرد: نشاط و سرزندگی از اهداف اصلی زندگی است،.


وی یادآور شد: استان ما علی رغم موقعیت متفاوت و استراتژیک، یکی از امن‌ترین و سالم‌ترین استان‌هاست، با توجه به این‌که اعتیاد یکی از خانمان سوز ترین آسیب‌هاست ولی نرخ اعتیاد در استان ما پایین‌تر از نرخ کشوری است.


استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ما در بحث حاشیه نشینی و طلاق مشکلات بسیاری داریم  و این مشکلات زیبنده‌ی جامعه‌ی ما نیست ولی باید با برگزاری چنین همایش‌هایی ریشه یابی کرده و به چرایی وجود این آسیب‌ها برسیم.


همایش پویایی و نشاط اجتماعی در تبریز، با محوریت بررسی راهکارهای بروز و ظهور خشونت در حریم خانواده و اجتماع با همکاری اداره کل امور فرهنگی، اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی،کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و موسسه آرامش گستر باغ زندگی روز سه شنبه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

منبع:ایسنا

۱۳۹۸/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...