نسخه چاپی

انتقاد نماینده ارشد دموكرات از پامپئو به‌دلیل عدم حضور در جلسه استماع درباره ایران

رئیس دموكرات كمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریكا از عدم حضور وزیر خارجه این كشور در نشست این كمیته درباره ایران انتقاد كرده است.


به گزارش نما، الیوت انگل رئیس دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه گفت: از عدم حضور مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده در نشست استماع این کمیته درباره ایران ناامید و مایوس شدم.

اخبار سیاسی- بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: هر روز که می گذرد، سئوالات جدیدی درباره حمله ای که منجر به ترور قاسم سلیمانی شد، مطرح می شود. آیا واقعا یک تهدید قریب الوقوع وجود داشته است؟ آیا این اقدام بخشی از یک عملیات بزرگتر بوده است؟ توجیه منطقی این اقدام چه بود؟ مسیر پیش رو چیست؟

این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته از پامپئو خواسته بود تا برای ادای شهادت در نشستی در روز سه شنبه این هفته شرکت کند.

نمایندگان آمریکایی فشار زیادی را بر دولت ترامپ وارد کرده اند تا اطلاعات بیشتری را درباره این حمله تروریستی ارائه دهد.

وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهارنظر نشده است.

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه قطعنامه ای را تصویب کردند که بر اساس آن قدرت و اختیارات جنگی ترامپ محدود خواهد شد، هدف اصلی از ارائه این قطعنامه محدودکردن قدرت و اختیارات دونالد ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران است.

رای گیری مجلس نمایندگان آمریکا در شرایطی انجام شد که اقدام تروریستی دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در عراق با انتقادات و مخالفت های گسترده ای از سوی نمایندگان کنگره آمریکا روبرو شده است.

رزمندگان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی، طی عملیاتی موفق به‌نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(ع) با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند.

این عملیات شجاعانه در واکنش به ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سابق قدس و ابومهدی المهندس جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی عراق و همرزمان آنها صورت گرفت.

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

دموکراتها طی روزهای اخیر بارها ناامیدی و نگرانی خود را درباره طرح و برنامه های ترامپ در قبال ایران اعلام کرده اند.

قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را مجبور خواهد کرد تا به اقدامات خصمانه علیه ایران پایان دهد مگر اینکه کنگره اجازه جنگ یا اقدام برای از بین بردن هرگونه تهدید قریب الوقوعی را به او بدهد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...