نسخه چاپی

كاهش هزینه بانك‌ها و بیمه‌ها با تحقق اقتصاد هوشمند

عکس خبري -کاهش هزينه بانک‌ها و بيمه‌ها با تحقق اقتصاد هوشمند

عاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به حركت نظام بانكی و بیمه‌ای به سوی اقتصاد هوشمند، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین پنج تا ۶ درصد و طراحی مدل كسب و كار تا ۲۵ درصد از هزینه‌های این شركت‌ها را كاهش می‌دهد.

به گزارش نما به نقل ازوزارت امور اقتصادی و دارایی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد در  نشست سندیکای بیمه‌گران ایران، افزود: بر اساس برنامه های این وزارتخانه  در زمینه تحقق اقتصاد هوشمند، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در حال پیگیری تحقق بانکداری و بیمه دیجیتال است.

وی اضافه کرد: مهمترین بعد دیجیتالی شدن شرکت‌های بیمه طراحی مدل کسب و کار است و سپس برای اصلاح فرآیندهای کسب و کار از فناوری های نوین استفاده خواهد شد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد اضافه کرد: بر اساس تحقیقات بین المللی، استفاده از فناوری‌های نوین پنج تا ۶ درصد، اصلاح فرآیند های کسب و کار ۱۲ تا ۱۵ درصد و طراحی مدل کسب و کار توسط شرکت‌های بیمه ۲۰ تا ۲۵ درصد از هزینه های این شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.

معاون وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: بیمه دیجیتال برخلاف نگاه سنتی که از درون صنعت به جامعه است، باید نگاه از جامعه به صنعت بیمه باشد و در واقع آنچه مورد نظر مشتری است، تولید و ارایه شود.

معمارنژاد همچنین یکی از راه های افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه در آینده را فروش بیمه‌های عمر و زندگی دانست و برگسترش این محصول در جامعه تاکید کرد.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نیز در این نشست، گفت: ۱۰ میلیون موتورسیکلت در کشور فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند.

محمد کریمی افزود: پرداخت نشدن مالیات از بیمه نامه‌ها، باعث ارزان شدن آن می‌شود و عموم موتورسواران که از اقشار کم درآمد محسوب می شوند هم ترغیب خواهند شد تا نسبت به خرید بیمه‌نامه اقدام کنند.

به گفته وی، امروز در بسیاری کشورها، از صنعت بیمه مالیات ارزش افزوده دریافت نمی‌شود و نیز صنعت بیمه تاکنون ریالی از بانک‌ها، وام دریافت نکرده است.

نشست سندیکای بیمه گران با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاونان وزیر اقتصاد، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی و مدیران عامل شرکت‌های بیمه روز گذشته (سه شنبه)برگزار شد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...