نسخه چاپی

مقاومت عراق پاسخی درخور به آمریكایی‌ها می دهند

یك نماینده ارشد پارلمان عراق تأكید كرده مقاومت عراق پاسخی مسئولانه و درخور به آمریكایی‌ها خواهد داد.




به گزارش نما، «احمد الاسدی» رئیس فراکسیون «النهج الوطنی» در پارلمان عراق تاکید کرد که پاسخ مقاومت عراق به آمریکا پاسخی مسئولانه و در خور عراق و بر حسب میزان خساراتی خواهد بود که توسط آمریکایی‌ها به عراق وارد آمده است.

اخبار بین الملل - الاسدی در اظهاراتی به تلویزیون عراق گفت: «حمله به ابومهدی المهندس حمله به عراق بود و تصمیم ما برای اخراج نیروهای بیگانه تصمیمی از سر احساسات نیست. اگر می‌خواستیم به شکلی احساساتی پاسخ بدهیم قاتلان فرماندهان شهید را کشته بودیم».

وی افزود: «تصمیم پارلمان به اخراج نیروهای بیگانه یک تصمیم عاقلانه بود.»

الاسدی با بیان اینکه نشست روز دوشنبه رهبران مقاومت عراق به بررسی همه جزئیات و امور مربوط به مقابله با آمریکایی‌ها پرداخته است، گفت: «راکت پراکنی‌های اخیر برای این است که قدرت واقعی مقاومت برای پاسخ به دشمن مخدوش شود. قدرت مقاومت خیلی بیشتر از یک راکت سرگردان است که به هدف نمی‌خورد.»

وی تاکید کرد: «آمریکا از توان مقاومت و نفرات و تجهیزات آن باخبر است و پاسخ مقاومت عراق پاسخی مسئولانه و در خور عراق و متناسب با میزان خسارات وارده بر این کشور خواهد بود.»

اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی و چند روز قبل از آن حمله پهپادی آمریکا به پایگاه کتائب حزب الله در شهرستان القائم الانبار و به شهادت رسیدن ۲۸ نفر از نیروهای این گروه بر خشم عراقی‌ها در خصوص ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در عراق افزوده است.

پارلمان عراق روز یکشنبه ۱۵ دی دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رأی داد.

آمریکا در آگوست ۲۰۱۴ ائتلافی برای مقابله نظامی با داعش در عراق و سوریه تشکیل داد و کشورهای مختلف به صورت هوایی و کمک‌های نظامی و نیروهای زمینی در این ائتلاف مشارکت کردند.

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...