نسخه چاپی

دفتر مركزی سرویس اطلاعاتی سودان تحت كنترل ارتش درآمد

نیروهای نظامی سودان شامگاه سه شنبه دفتر مركزی سرویس اطلاعاتی این كشور در شمال خارطوم را تحت كنترل خود درآوردند.


به گزارش نما، یک منبع نظامی سودان اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در ساعات پایانی سه شنبه دفتر مرکزی سرویس اطلاعاتی سودان در شمال خارطوم را تحت کنترل خود درآوردند.

اخبار بین الملل - این در حالی است که مأموران امنیتی اخراج شده و وابسته به « عمر البشیر » رئیس جمهور مخلوع این کشور اوایل روز سه شنبه تیراندازی از داخل این ساختمان را به جانب مخالفان آغاز کردند.

ساعاتی پیش از انتشار این خبر، منابع سودانی از بسته شدن فرودگاه خارطوم به دنبال درگیری نظامی در پایتخت این کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش؛ درگیری‌های میان نظامیان سودانی گزارش شد و برخی راههای منتهی به مرکز فرماندهی دستگاه اطلاعات و امنیت سودان بسته شده بودند.

مقامات سودانی از مردم خارطوم خواستند که در منازل بمانند و درها را ببندند.

سرتیپ ستاد «عامر محمد الحسن» سخنگوی نیروهای مسلح سودان به شدت از تمرد نیروهای دستگاه اطلاعات وامنیت سودان انتقاد کرد و آنرا عامل هرج و مرج دانست.

همزمان شاهدان عینی از صدای تیراندازی در مراکز نظامی الریاض، کافوری و سوبا وابسته به نیروهای امنیت و اطلاعات سودان خبر می‌دهند.

روزنامه الانتباه سودان از استقرار نفربرهای زرهی ارتش در خیابان فرودگاه و حرکت نیروهای واکنش سریع به مناطق بحرانی خبر داد.

وبگاه کوش نیوز سودان هم از آماده کامل ارتش سودان و بسته شدن حریم هوایی این کشور خبر داد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...