نسخه چاپی

سخنگوي قوه قضاييه :

مهدی هاشمی امتیازات بیشتری داشته است/ پرونده لاریجانی در حال رسیدگی است

عکس خبري - مهدي هاشمي امتيازات بيشتري داشته است/ پرونده لاريجاني در حال رسيدگي است

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای سی‌ونهمین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی با اشاره به نامه‌ی اخیر خانواده هاشمی رفسنجانی تاكید كرد كه «مهدی رفسنجانی» نسبت به خیلی از زندانیان دیگر از امتیازات بیشتری برخوردار بوده است.


به گزارش نما به نقل از (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با گرامیداشت فرارسیدن محرم‌الحرام، به بیانیه خانواده هاشمی اشاره کرد و گفت: خانواده آقای هاشمی بیانیه‌ای دادند و چند مطلب را مطرح کردند. یک مورد نسبت به بردن این مریض از بیمارستان به اوین که در این زمینه گله‌مند بودند و دیگری در رابطه با بعضی از رسانه‌ها که مطالبی را مطرح کرده بودند، مطلب دیگر در مورد اقدامات تحقیقی و بازجویی در پرونده بود.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: ما دوست داشته و داریم که به هر زندانی به هر میزانی که ممکن است توجه شود. خیلی از اوقات آنچه خانواده زندانی می‌خواهند، مقدور نیست ولی چون خانواده هاشمی امکانات زیادی داشته و دارند، بیش از خیلی از زندانی‌ها به این زندانی امتیازات داده شده است.

سخنگوی دستگاه قضایی یادآورد شد: گفتند که بیش از یک ماه در انفرادی بوده که این مطلب درست است اما در همین زمان با خانواده ملاقات داشته و چندین بار با پدر، مادر و اعضای دیگر خانواده تماس تلفنی برقرار کرده است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: درخصوص گلایه‌ای که از رسانه‌ها مطرح کرده بودند، ما نیز بارها گفتیم کسی که متهم است و حکم وی قطعی نشده، بیان جزییات پرونده در رسانه‌ها صحیح نیست و صرفنظر از تعابیری که مطرح شده بود و من تایید نمی‌کنم، ولی اصل مطلب درست است.

وی درخصوص نحوه تحقیقات و تعقیب مهدی هاشمی نیز گفت: از قول متهم گفته شده بود که دلایل جرم هنوز به من گفته نشده است. بازپرس مستنداتی دارد و براساس آن در حال تحقیق است و از ناحیه بازپرس کاملا این اتهام وجود دارد اما اینکه نهایتا دادسرا به کجا می‌رسد، بحثی دیگر است.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به مسائلی که درخصوص پزشک نیز مطرح شده بود، گفت: اوایل همین ماه اظهار کردند که در تماس با خانواده مطرح کرده که من مقداری ناراحتی قلبی دارم، بازپرس بلافاصله به زندان دستور می‌دهد، پزشکی وی را معاینه کند که این امر صورت می‌گیرد و پس از آن از یکی از متخصصان قلب نیز دعوت می‌کنند که وی نیز می‌گوید چیز خاصی مشاهده نمی‌کنم. خانواده اصرار می‌کنند که باید دکتری که مورد اعتماد ما هستند آن را معاینه کند. با اینکه قاضی الزام به این کار نداشت، گفت اشکالی ندارد و در نهایت آقای دکتر ایرج ناظری را با نظر خانواده فرستادند و روز دهم آبان او را معاینه کرده و نظر داد که براساس معاینه ناراحتی قلبی مشاهده نمی‌شود. اما براساس توضیحات متهم، لازم است که حتما بستری شود و آنژیوگرافی صورت گیرد.

دادستان کل کشور افزود: به طور متعارف کسی که در بازداشت موقت است همراه با مامور اعزام می‌شود و این موضوع طبیعی است. در هر صورت همراه با مامور به بیمارستان که باز هم مورد نظر خانواده متهم بود، اعزام می‌شود. تصور بازپرس این بود که آنژیو خیلی سخت نیست، قبل از ظهر روز دوشنبه، وی اعزام می‌شود و مقرر می‌شود که روز پنج‌شنبه آنژیو گرافی صورت گیرد. در این مدت ملاقات‌هایی از ناحیه خانواده درجه یک صورت می‌گیرد و روز پنج‌شنبه گفته می شود که از ناحیه قلب و عروق هیچ مشکلی وجود ندارد و دکتر اعلام کرده بود که اگر پس از آنژیو مشکلی وجود نداشت، ظرف 24 ساعت مرخص می‌شود که پس از گذشت 24 ساعت از آنژیوگرافی متهم دوباره به بازداشتگاه منتقل می‌شود.



سخنگوی قوه قضاییه در ادامه درباره اعدام چند نفر از قاچاقچیان موادمخدر گفت: من از مدعیان مبارزه با قاچاق مخصوصا قاچاق موادمخدر تعجب می‌کنم چرا که جمهوری اسلامی ایران هزینه سایر کشورها را پرداخت می‌کند، در واقع آنها باید از جمهوری اسلامی ایران تشکر کنند زیرا افرادی که اعدام شدند قاچاقچی موادمخدر با اوزان بالا بودند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: بعضی از این افراد که اعدام شدند بیش از 50 کیلو کراک و نیز موادمخدر با اوزان بالا از جمله شیشه را قاچاق می‌کردند و اگر یک بار یا چند بار اعدام می‌شدند حق‌شان بود.

وی درباره‌ی اقدام تروریست‌هایی که در جریان تاسوعای حسینی در چابهار باعث کشته شدن برخی از هموطنان کشورمان شدند، گفت: بیش از 100 نفر از مردم کشورمان بر سر اقدامات این افراد زخمی و کشته و نیز تعدادی شهید و مجروح شدند که این افراد دستگیر و محاکمه با حضور وکیل‌شان شدند و احکام‌شان در دیوان عالی کشور تایید و به مرحله اجرا گذاشته شد. مدعیانی که با جریان سازمان یافته مبارزه می‌کنند نسبت به این افراد خطرناک و افرادی که در عملیات تروریستی 100 نفر انسان را می‌کشند باز هم گله‌مند هستند.

دادستان کل کشور درباره‌ی ادامه اقدامات خصمانه آمریکا که حتی بعد از انتخابات اخیر نیز تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کرده است، ادامه داد: مردم ما در حدود سی و چند سال با این تحریم‌ها و با اقدامات روانی و جنگ اقتصادی آمریکا مواجه بوده‌اند در واقع وقتی که هشت سال جنگ علیه مردم کشور ما تحمیل کرده‌اند و بیش از 30 سال ایران را تحریم کرده‌اند باید بگویم که مردم ما با اینگونه تهدیدها آشنا هستند و از ارزش‌هایشان دست برنمی‌دارند و در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا کوتاه نمی‌آیند.



سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اینکه با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در رسیدگی قاطع به پرونده‌ها و اینکه نسبت‌های فامیلی در رسیدگی به پرونده‌ها نادیده گرفته می‌شود، درباره آخرین وضعیت پرونده محمدجواد لاریجانی، گفت: خبر تازه‌ای ندارم این پرونده در مرحله رسیدگی است در واقع اختلافی است که با مسائل زمین شهری به وجود آمده با کسانی که مجوز می‌دهند مبنی بر اینکه آیا این افراد حق داشته‌اند مجوز بدهند یا خیر و آیا از مجوزی که داده شده عدول کرده‌اند یا خیر که درباره آخرین وضعیت این پرونده بنده اطلاعی ندارم و این پرونده در مرحله رسیدگی است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه اخلال‌گران ارزی پرونده‌شان به کجا رسید و چند نفر از این افراد دستگیر شدند، گفت: پرونده دارد آماده می‌شود، امیدوار هستیم تعدادی محاکمه شوند ولی هنوز به دادگاه نرفته است و حدود 47 نفر افراد بازداشت شده‌اند ولی هنوز به دادگاه نرفته است.

خبرنگار دیگری در ادامه سوال قبلی از دادستان کل کشور پرسید که میزان دلارهای اخلال‌گران ارز چقدر بوده است؟ که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: بنده مطلع نیستم ولی میزان آن در گردش بوده است.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که در حدود چهارده ماه پیش درویش گنابادی به همراه سه وکیل دستگیر شده‌اند که هنوز دادگاه این افراد تشکیل نشده است اگر امکان دارد در این باره توضیح دهید که سخنگوی قوه قضاییه پاسخ داد: ما هیچ کس را به عنوان درویش دستگیر نمی‌کنیم. اگر فردی بهایی است به عنوان بهایی بودنش دستگیر نمی‌شود بلکه ممکن است یک درویش یا بهایی جرمی را مرتکب شده باشد که به لحاظ آن جرم دستگیر می‌شود و بنده نمی‌دانم دادگاه این افراد تشکیل شده است یا خیر.

سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده فاضل خداداد و اینکه آیا اتهام وی مالی بوده یا خیر؟ گفت: اگر دادگاه علنی بود پاسخ شما هم داده می‌شد و اتهام مالی و اختلاس بوده است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا در میان اخلال‌گران ارزی مدیران شهرداری نیز دستگیر شده‌اند؟ اظهار کرد: من از این موضوع خبر ندارم و نمی‌دانم کارمند شهرداری یا کسی که منصوب در شهرداری بوده دستگیر شده است و همان‌طور که گفتم افرادی که جزو اخلال‌گران ارز دستگیر شده‌اند 47 نفرند که اسامی آنها را و اینکه آیا مدیر شهرداری هم در این افراد بوده را نمی‌دانم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره اینکه آیا مدیر سازمان امدادی و خدماتی از شعبه 15 دادگاه انقلاب انفصال از خدمت شده است و آیا حکمش صادر شده یا خیر؟ گفت: اگر حکمی قطعی نشده آن را نگویید، من نمی‌توانم جواب بدهم.


۱۳۹۱/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...