نسخه چاپی

امیركاووس بالازاده درگذشت

امیركاووس بالازاده پژوهشگر، اسطوره شناس و مدرس تئاتر دار فانی را وداع گفت.


به گزارش نما، همسر زنده یاد امیرکاووس بالازاده درباره درگذشت این مدرس و پژوهشگر تأثیرگذار عرصه تئاتر بیان کرد: آقای بالازاده مدت ها درگیر مبارزه با بیماری سرطان بود و ساعت ۸ شب روز سه شنبه ۲۴ دی ماه شرایط جسمانی ایشان در منزل وخیم شد که بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم اما متاسفانه دار فانی را وداع گفت.

اخبار چهره ها - وی درباره مراسم تشییع این هنرمند گفت: قرار است روز جمعه ۲۷ دی ماه مراسم تشییع ایشان در بهشت الزهرا (س) برگزار شود.

امیر کاووس بالازاده نویسنده، پژوهشگر تئاتر، مدرس و اسطوره شناس روز گذشته ۲۴ دی ماه به دلیل بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

بالازاده از اساتید و پژوهشگران شناخته دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی بود که سال ها به عنوان هیات علمی در این دانشکده فعالیت داشت.

بالازاده پژوهشگر و مدرس اسطوره شناسی و فرهنگ عامه است. او از شاگردان زنده‌یاد دکتر مهرداد بهار بود و کتاب «مهر و داد و بهار: یادنامه دکتر مهرداد بهار» به کوشش او منتشر شده است. از دیگر تالیفات منتشر شده او می‌توان به «جنگ، نمایش، اسطوره»، «پسر شهرزاد»، «موسم نور»، «فرهنگ یک جلدی فارسی معین» و «فرهنگ نام ایرانیان» اشاره کرد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...