نسخه چاپی

خارطوم علیه مصر به شورای امنیت شكایت كرد

سودان برای اولین بار پس از سرنگونی نظام عمرالبشیر از مصر به شورای امنیت سازمان ملل شكایت كرد.


به گزارش نما، دولت خارطوم رسما از مصر به دلیل اختلافاتش با این کشور در خصوص مثلث حلایب به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد و از این شورا خواست رسیدگی به این موضوع را در دستور کار امسال خود قرار دهد.

اخبار بین الملل-حلایب منطقه‌ای است که میان مصر و سودان و دریای سرخ قرار دارد و از زمان استقلال سودان در سال 1955 خارطوم و قاهره در خصوص این منطقه با یکدیگر اختلاف دارند به گونه‌ای که در سال 1958 دو طرف در آستانه جنگ قرار گرفتند.

بر اساس قطعنامه استقلال سودان، حلایب بخشی از خاک سودان محسوب می‌شود اما نظامیان مصر ی این منطقه را طی دهه 1990 میلادی به اشغال خود درآورند. بارها سودان از دولت مصر درخواست کرده برای پایان دادن به اختلاف دو کشور در خصوص مثلث حلایب به دادگاه‌های بین‌المللی رجوع شود اما قاهره تاکنون به این درخواست پاسخ مثبتی نداده و آن را رد کرد‌ه‌ است.

پیشتر سرلشکر عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی سودان گفته بود: حلایب جزیی از خاک سودان است و خارطوم امیدوار است اختلافاتش با مصر در این خصوص پایان یابد.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: به دنبال استعفای هفته گذشته مدیر سرویس امنیتی سودان شورای حاکمیتی سرلشکر "جمال عبدالمجید قسم السید " را به عنوان مدیر جدید سرویس امنیتی سودان تعیین کرد. او پیش از منصوب شدن به این سمت ریاست بخش اطلاعات ارتش سودان را به عهده داشت.

به دنبال شورش هفته گذشته نیروهای هیئت عملیات وابسته به سرویس‌های امنیتی سودان ابوبکر دمبلات مدیر سرویس امنیتی این کشور از سمت خود استعفاء داد. او متهم شده بود که در انجام وظایفش کوتاهی کرده است.

۱۳۹۸/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...