نسخه چاپی

حملات سعودی در جبهه‌های مختلف یمن افزایش یافته است

ائتلاف سعودی طی سه روز اخیر حملات را در جبهه‌های مختلف یمن شدت بخشیده است كه با مقاومت ارتش و كمیته‌های مردمی، ده‌ها نفر از عناصر ائتلاف كشته یا زخمی شده‌اند.


به گزارش نما، ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان آن، طی روزهای اخیر حملات را در جبهه‌های مختلف یمن شدت بخشیده‌اند.

اخبار بین الملل- پایگاه خبری المسیره به نقل از یک مقام نظامی یمن اعلام کرد: «نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز شنبه تلاش مزدوران ائتلاف سعودی برای نفوذ در شهر قعطبه در شمال استان الضالع را ناکام گذاشتند».

به گفته این منبع تعدادی از نیروهای ائتلاف سعودی در این درگیری کشته یا زخمی شدند.

یک مقام نظامی یمن هم از کشته شدن ۱۰ نفر از نیروهای ائتلاف سعودی در جریان درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شهرهای مرزی «حرض» و «حیران» خبر داد.

یک مقام محلی در شهر محاصره شده «الدریهمی» در استان « الحدیده »‌در غرب یمن هم خبر داد، نیروهای ائتلاف سعودی با حملات توپخانه‌ای یک منزل مسکونی در شمال غرب این شهر را به آتش کشیدند.

هواپیماهای جاسوسی ائتلاف هم به شکلی گسترده در آسمان «الحدیده» پرواز می‌کنند. منطقه «الجبلیه» در شهر «التحیتا» در استان الحدیده هم هدف حملات توپخانه‌ای و سلاح سنگین مزدوران ائتلاف سعودی قرار گرفته است.

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز جمعه هم یک پیشروی بسیار گسترده نیروهای ائتلاف سعودی در شهر راهبردی «نهم» در استان صنعاء که دروازه صنعاء محسوب می‌شود، ناکام گذاشتند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: «رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند یک پیشروی گسترده نیروهای دشمن را به شهر نَهِم که از سحرگاه روز جمعه تا وقت غروب ادامه داشت با پشتیبانی نیروی هوایی یمن ناکام گذارند».

این مقام نظامی یمن حمله مذکور مزدوران ائتلاف را خطرناک خواند و گفت: «رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی در کمین عناصر دشمن نشسته و ضربات دردناکی به آنها وارد کردند».

به گفته سرتیپ سریع ده‌ها نفر از مزدوران ائتلاف سعودی در این حمله کشته یا زخمی شدند و به پیشروی قابل ذکری دست نیافتند.

وی تاکید کرد: همه تلاش‌های دشمن به شکست خواهد انجامید و همه تدابیر مناسب برای مقابله با تشدید حملات ائتلاف سعودی و مزدورانش به کار گرفته خواهد شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دو روز پیش هم گفت که ائتلاف سعودی با یورش‌های زمینی روزانه و تلاش‌هایش برای نفوذ در خاک یمن به تشدید درگیری‌ها دامن می‌زند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادعای روز پنجشنبه نماینده سازمان ملل در امور یمن مبنی بر کاهش حملات ائتلاف سعودی به یمن را خلاف واقع خواند و گفت که شهر کتاف استان صعده در روز پنجشنبه سه بار بمباران شد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

۱۳۹۸/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...