نسخه چاپی

معرفی برگزیدگان جشنواره‌ی «شعر انقلاب»

برگزیدگان دومین جشنواره «شعر انقلاب» معرفی شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اسامی برگزیدگان جشنواره شعر انقلاب که مراسم پایانی آن با تقدیر از یوسفعلی میرشکاک در حوزه هنری برگزار شد، به این شرح است:

قالب شعر سنتی (بخش تک اثر): امید مهدی‌نژاد رتبه اول، عباس احمدی رتبه دوم، پیمان طالبی رتبه سوم

قالب شعر آزاد (بخش تک اثر): میثم خالدیان رتبه اول، سیده فاطمه صداقتی‌نیا رتبه دوم، فاطمه بیرانوند رتبه سوم

قالب شعر کودک و نوجوان (بخش تک اثر): احسان محمدی رتبه دوم، بهروز اقبالی درخشان رتبه سوم

قالب شعر سنتی (بخش مجموعه شعر): محمدجواد شاهمرادی رتبه اول، علی سلیمانی رتبه دوم، حسنا محمدزاده رتبه سوم

قالب شعر آزاد (بخش مجموعه شعر): شراره کامرانی رتبه اول، محمد صارمی شهاب رتبه دوم، حبیب‌الله رزم‌جویی رتبه سوم

قالب شعر کودک و نوجوان (بخش مجموعه شعر): مسعود طاهری عضد و کبری بابایی لیچایی رتبه دوم به صورت مشترک، طیبه شامانی و پانته‌آ صفایی به صورت مشترک رتبه سوم

بخش پژوهش: غلامرضا کافی رتبه اول، عبدالرضا کوهمال جهرمی رتبه دوم، فاطمه تسلیم جهرمی رتبه سوم، زهرا محدثی خراسانی تقدیر ویژه

به گزارش ایسنا، مراسم پایانی دومین جشنواره شعر انقلاب با حضور امیرحسین فردی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، محمدرضا عبدالملکیان، رضا اسماعیلی، کمال شفیعی، جواد محقق و جمعی از شاعران در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

در این برنامه، محمدرضا سنگری با اشاره به اهمیت آغاز کلام با بسم‌الله الرحمن الرحیم گفت: من به مرزبندی بین شعر انقلاب، دفاع مقدس و دیگر ساحت‌های شعر اعتقاد ندارم. تقسیم‌بندی شعر انقلاب و دفاع مقدس علمی نیست و ما باید در این حوزه به وضع واژه بپردازیم.

او در ادامه گفت: باید در فرصت‌های آینده سهم مباحث نظری را در این نشست‌ها هم‌وزن شعرخوانی قرار بدهیم. پشت سر گذاشتن سه دهه از انقلاب از نظر کمیت تولیدات ادبی، معادل گذشتن سه قرن است. پس از 30 سال باید به نظریه‌پردازی و تئوریزه کردن شعر انقلاب بپردازیم.

سنگری درباره مشخصه‌های شعر انقلاب عنوان کرد: شعر انقلاب پیوندگاه سنت و فضاهای نوست که توانسته از همه ظرفیت‌ها بهره‌گیری کند. مثلا در دوبیتی، رباعی و بخصوص در عرصه غزل ظرفیت‌های نو مورد استفاده قرار گرفته است. شعر انقلاب پیوندگاه ملیت، دین و مردم است.

این پژوهشگر ادامه داد: تقاضا می‌کنم فضاهای دانشگاهی خود را درگیر شعر انقلاب کنند و ما کرسی‌های ادبیات انقلاب را تأسیس کنیم. اکنون زمان طرح نظریه ادبی انقلاب فرارسیده است.

در ادامه برنامه، علی داوودی - دبیر علمی جشنواره - گفت: جشنواره به پایان می‌رسد، اما کار من تازه آغاز می‌شود. امیدوارم بتوانیم برای بیش‌تر مطرح کردن جشنواره در محافل ادبی طرح‌های خوبی داشته باشیم.

در این برنامه با اهدای تندیس از یوسفعلی میرشکاک به عنوان پیشکسوت شعر انقلاب تقدیر شد.

این شاعر پس از دریافت تندیس جشنواره گفت: من هیچ کاری برای این سرزمین و انقلاب نکرده‌ام. تنها خودم را بدهکار می‌بینم و در برابر این تجلیل سخنی جز اظهار شرمندگی ندارم.

همچنین محمدعلی محمدی (م. ریحان) شعری را تقدیم به یوسفعلی میرشکاک خواند.

۱۳۹۱/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...