نسخه چاپی

استاد فرانسوی: ترور سردار سلیمانی مغایر با قوانین بین‌المللی بود

استاد دانشگاه فرانسه به شهادت رساندن سردار سلیمانی به دست ارتش تروریست آمریكا را نقض آشكار قوانین این كشور و حقوق بین‌المللی ارزیابی كرد.



به گزارش نما، پی یر گرلن، استاد مطالعات آمریکا در دانشگاه پاری‌نانتر فرانسه، به شهادت رساندن سردار سلیمانی به دست ارتش تروریست آمریکا را هم براساس قوانین آمریکا و هم براساس حقوق بین‌الملل غیرقانونی ارزیابی کرد.

اخبار سیاسی- این استاد فرانسوی گفت: «شمار جرایم ترامپ خارج از حد است. از جمله ترور (سپهبد شهید) سلیمانی که هم براساس قوانین آمریکا و هم براساس حقوق بین‌الملل غیرقانونی است.»

استاد مطالعات آمریکا همچنین کشتار مردم یمن با سلاح‌های آمریکایی را از جمله جرایم بسیار بزرگ دانسته و درباره روند استیضاح دونالد ترامپ نیز گفت: «احتمال بسیار کمی وجود دارد که ۶۷ رای لازم برای استیضاح دونالد ترامپ و برکناری او در سنا وجود داشته باشد و این، بیشتر دلایل سیاسی دارد.»

وی افزود: «ترامپ می‌تواند مانع از انتخاب مجدد سناتور‌ها یا نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره که با او همسو نیستند، شود؛ بنابراین او توان ایذایی بالایی دارد و احتمال بسیار کمی هست که استیضاح شود. »

استاد دانشگاه پاری‌نانتر فرانسه گفت: «دموکرات‌ها از ابتدا این را می‌دانستند و بنابراین درباره درستی رویکرد آنان و بناگذاشتن آن بر مبنایی به شدت ضعیف همچون مانع‌تراشی (در کار کنگره) و خودداری از فروش سلاح به اوکراین و درخواست تحقیق درباره رقیبش بایدن پرسش‌هایی به وجود می‌آید، اما شرایط سیاسی رئیس جمهوری آمریکا بسیار دشوار و چالش برانگیز است.»

۱۳۹۸/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...