نسخه چاپی

برخورد قبیله‌ای اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان

هجمه به شورای نگهبان و نظارت استصوابی این روز‌ها به رفتار ثابت تندرو‌های اصلاح‌طلب تبدیل شده است.

به گزارش نما هجمه به شورای نگهبان و نظارت استصوابی این روز‌ها به رفتار ثابت تندرو‌های اصلاح‌طلب تبدیل شده است.

این در حالی است که مبنای نظارت شورای نگهبان در انتخابات همواره بر قانون استوار بوده و اعضای این شورا فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، تمام تلاش خود را مصروف عمل به «مرقانون» انتخابات کرده‌اند.

در ادامه فشار‌ها علیه شورای نگهبان علی صوفی از فعالان اصلاح‌طلب روز گذشته در گفتگو با آرمان به راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات اشاره کرد و گفت: «با راهبردی که اصلاح‌طلبان اعلام کردند که به هر میزان که کاندیدا داشته باشیم لیست خواهیم داد، تجدیدنظر شورای نگهبان باعث خواهد شد که اصلاح‌طلبان کاندیدا‌هایی را در کشور داشته باشند. گرچه که میزان ثبت نام‌شان هم کم بوده، اما ممکن است در سراسر کشور لیست نیم‌بندی ببندند و پشت آن با هویت اصلاح‌طلبی از مردم برای حضور در انتخابات و رای لیست اصلاح‌طلبان دعوت کنند تا انتخابات به حدی معنادار شود».

رفتار قبیله‌ای اصلاح‌طلبان، اما همواره مغایر با منافع و مصالح کشور بوده و تازگی ندارد. آن‌ها طی سال‌های گذشته یا به بهانه حمایت از مدیران نجومی بگیر، مقابل قانون ایستاده‌اند یا با هجمه به نظارت استصوابی، در مقابل قانون و ساختار‌های قانونی گردن کشی کرده‌اند. حال آنکه تجربه دو انتخابات گذشته و حضور آن‌ها در دولت و مجلس از یک سو و کارنامه ناکارآمد آن‌ها در این دو حوزه هیچ جایی برای دفاع از عملکرد پر ایراد و ابهام آن‌ها باقی نگذاشته است. از این رو برای فرار از عملکرد خود پشت رد صلاحیت‌ها پنهان شده‌اند و با مظلوم‌نمایی دنبال فرافکنی از عملکرد خود هستند.
منبع: روزنامه جوان

۱۳۹۸/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...